ראשי היישובים לנתניהו: ״לא נוכל להשלים עם הפיכת היישובים למובלעות בטבעות חנק״

שעות ספורות לפני פרסום תכנית המאה שלחו קרוב לשמונים ראשי ישובים ביו"ש מכתב תקיף לראש הממשלה: נעמוד כחומה בצורה נגד הרעיון המבעית להפוך יישובים לנצרים. אין שום מציאות שנסכים למצב בו קהילות יחלו את הספירה לאחור עד לפינוי”

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 10:13 ב בשבט התשפ

ראשי היישובים לנתניהו: ״לא נוכל להשלים עם הפיכת היישובים למובלעות בטבעות חנק״
צילום: ללא

שעות בודדות לפני פרסום תכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ משגרים 80 יושבי ראש יישובים מכתב חריף ותקיף לראש הממשלה נתניהו, שעד כה נהנה משקט יחסי מכיוונה של ההנהגה ביו"ש, בו הם קוראים לו שלא להסכים לתכנית כפי שעולה מפרטיה שפורסמו עד כה.
 
"החלת הריבונות הישראלית על שטחי המולדת ביהודה ושומרון אחרי 53 שנות ציפייה, כמו גם קיבועם בקרקע של כלל הישובים ביו"ש, משמחת לב. אכן, היינו כחולמים - ברכותינו לך ולנשיא טראמפ" כותבים ראשי היישובים ומוסיפים "יחד עם זאת, כפי המתפרסם בתקשורת, סכנות לא מבוטלות מקופלות בתוכנית בהם הפיכת ישובים וגושי ישובים למובלעות – טבעות חנק. על פי המפורסם, ישראל לא תחיל ריבונות, אלא רק על הישובים הישראלים לרבות רצועת ביטחון מינימאלית סביבם. לא נוכל להשלים עם מתן מנדט לרשות הפלסטינית לבנות על גדרות יישובינו תוך הפיכתם לטבעות חנק. לא נוכל בשום אופן לסבול מציאות בה ילדינו ומשפחותינו ייסעו בצירים מוקפים וצפופים. אם ישראל תעשה זאת הרי שהיא מפקירה בשתי ידיה את ביטחוננו ובטחון משפחותינו". כך מציינים יושבי ראש היישובים.


להורדת הקובץ

במכתבם מתייחסים יושבי הראש לתוכנית המסתמנת  כי יהיו יישובים שיהפכו למובלעות ומאיימים "נעמוד כחומה בצורה נגד הרעיון המבעית להפוך חמישה עשר ישובים לחמש עשרה מובלעות ישראליות של בלונים וחוטים. האם ישראל רוצה להתמודד עם חמשה עשר 'נצרים'?! - כולנו יודעים מה עלה בגורלו. האם איננו זוכרים מה היה גורלה של המובלעת בהר הצופים ושל מובלעת גוש עציון?! אין שום מציאות שנסכים למצב בו חמש עשרה קהילות יחלו את הספירה לאחור עד לפינויים". עוד כותבים נציגי היישובים כי "הסכמת ממשלת ישראל למדינה פלסטינית על כ-90% מהשטח שבין עפולה בצפון לבאר שבע בדרום (למעט הבקעה) – כך על פי הדיווחים – מהווה ויתור על חבלי מולדת עצומים – שטחים פתוחים בהם לא חי איש כיום. האם אנחנו מוותרים בקלות כזו על כ-90% מההר המרכזי – לב הארץ?! האם אנחנו מסכימים לריבון זר, עוין, במרכז הארץ?! אסור לנו בשום מצב ובשום אופן להביע הסכמה עקרונית למדינה פלסטינית. מדינת פלסטין תהיה ריבונית לעשות שימוש בשטחים אלו ולפעול נגדנו כמו גם נגד תושבי השפלה ומישור החוף. כולנו נהפוך להיות 'עוטף פלסטין'". בנוסף דורשים התושבים  מנתניהו כי במסגרת ההסכם יבוטל המנהל האזרחי ביו"ש והיישובים יעבדו כמו בכל חלקי הארץ מול משרדי הממשלה. 

בסיום מכתבם כותבים ראשי היישובים "אם לא ייענו דרישותינו אלו נאלץ להתנגד לתוכנית האמורה, בפרט כשמדובר בחיינו, בחיי ילדינו ומשפחותינו, בחיי קהילותינו."