בית המשפט: המשטרה לא תוכל לעיין בנייד של יונתן אוריך

לאחר שמכשיר הנייד שברשותו נלקח על ידי המשטרה, כעת בית המשפט אוסר על המשטרה לעיין במכשירו של יועץ נתניהו, יונתן אוריך. עם זאת, מתיר בית המשפט עיון במכשירו של עופר גולן

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/20 16:56 כב בטבת התשפ

בית המשפט: המשטרה לא תוכל לעיין בנייד של יונתן אוריך
אוריך. נאסר עיון במכשירו, צילום: פלאש 90

בית המשפט קבע: לא תינתן למשטרה אפשרות לעיין במכשיר הנייד של יונתן אוריך. עם זאת, קבע בית המשפט, כי המשטרה תוכל לעיין במגבלות שקבעה לעצמה במכשיר הנייד של עופר גולן. מדובר בניצחון חלקי של יועצי ראש הממשלה נגד המשטרה, לאחר שדרשו מבית המשפט כי לא תינתן למשטרה האפשרות לעיין במכשירי הנייד שברשותם.


להורדת הקובץ

כזכור, המשטרה עצרה לחקירה את יועצי ראש הממשלה, יונתן אוריך ועופר גולן, זאת לאחר תקרית בבית של עד המדינה שלמה  פילבר, אז הגיעו פעילי לכוד לביתו של פילבר בניסיון להטריד אותו. המשטרה עצרה לחקירה את פילבר מתוך ניסיון להבין מי ארגן את התקרית מתחת לביתו, וזומנו לחקירה יועצי ראש הממשלה, גולן ואוריך. 

במהלך חקירתם של אוריך וגולן, הוחרמו מכשירי הנייד שברשותם על ידי החוקרים, ונלקחו מהם חומרים, זאת נגד מה שמתיר החוק. בנוסף לכך, חוקרי המשטרה לא אפשרו לאוריך וגולן את זכויותיהם המגיעות להם בחוק, קרי, אי לקיחת מכירי הנייד שלהם ללא הסכמתם. אלא שכעת בית המשפט מורה למשטרה באופן חד משמעי - אסור לכם לעיין במכשיר הנייד של יונתן אוריך, דבר שמהווה ניצחון לאוריך על פני המשטרה., עם זאת, מתיר בית המשפט לצוות החקירה עיון במכשירו של עופר גולן, תוך מגבלות מסוימות. 

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, המייצגים את אוריך וגולן מסרו בתגובה: ״אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבל את עמדתנו. לאחר שבית המשפט העליון קבע שנפלו פגמים קשים, חוזרים ונשנים, בחקירת יועצי ראש הממשלה, היום קבע בית משפט השלום באופן סופי שלהפרות האלה יש מחיר - דחיית הבקשות למתן צווים. זהו למעשה המסמר האחרון שצריך להוביל לסגירת תיק החקירה נגד יועצי ראש הממשלה״.