הליכוד הציעו לגדי ברקן שריון ברשימה, בתגובה ביקש שדרוג בכחול לבן

חבר הכנסת גדי ברקן שהחל בליכוד ועבר לכחול לבן ומוקם במקום ה-33 ברשימה הציב אולטימטום לגנץ שישדרג את מיקומו אם לא יעזוב. בליכוד מעוניינים שוב בנציג מיוצאי אתיופיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/20 13:44 יח בטבת התשפ

הליכוד הציעו לגדי ברקן שריון ברשימה, בתגובה ביקש שדרוג בכחול לבן
צילום: דוברות הכנסת

הקרב על קולות יוצאי אתיופיה: חבר הכנסת גדי יברקן מכחול לבן קיבל מהליכוד הצעה לשריון ברשימת המפלגה בכנסת. יברקן כבר היה בעברו במפלגת הליכוד אך עזב במחאה אחרי מותו של סלמון טקה. לאחר מכן עבר למפלגת כחול לבן ומוקם במקום ה-33 ברשימה. כעת לאחר הצעת הליכוד יברקן דורש מיו"ר מפלגתו, בני גץ, לשדרג את מיקומו ברשימה.

מדובר במהלך משמעותי שכן מנדט של יוצאי אתיופיה נדד בבחירות האחרונות מהליכוד לכחול לבן כשברקע הייתה מחאת יוצאי אתיופיה נוכח גרימת מותו של סלומון טקה. יברקן הצטרף למפלגתו של בוגי יעלון לפני שנה ומאז הוא ברשימה המאוחדת של כחול לבן. 

יברקן כבר תקף בעבר את הניסיונות של נתניהו להשיג קולות מקהילת יוצאי אתיופיה: "בפעם הראשונה בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, הליכוד סוף סוף מתייחס ברצינות ליוצאי אתיופיה ולא לוקח אותם כמובן מאליו כפי שעשה במשך 30 שנה. נתניהו הולך לשפוך מיליונים בניסיון חיזור נואש אחר קולותיהם שעברו לכחול לבן. רק דבר אחד נתניהו לא מבין - את ה'אתיופים' לא קונים בכסף".