רון קובי , ראש עירית טבריה, הודח

רון קובי יסיים דרכו בעיריית טבריה, לאחר שלא הצליח להעביר את תקציב העירייה גם בהארכה שניתנה לו. דרעי: "הדבר החשוב ביותר כרגע הוא להחזיר את טבריה למסלול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/20 16:13 טז בטבת התשפ

רון קובי , ראש עירית טבריה, הודח
רון קובי. שילם את המחיר, צילום: פלאש 90

השר זאב אלקין החליט היום (יום ב׳), להפסיק את כהונתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי. החלטת אלקין מגיעה לאור כישלונו של קובי לאשר את תקציב העירייה במועד. אי לכך החליט אלקין להשתמש בסמכותו שקיבל מבג"ץ ולהפסיק את כהונת ראש העיר. יש לציין כי קובי אף קיבל הארכה להעביר את התקציב עד ל -30 לספטמבר אך לא עמד גם ביעד זה.

לאחר קבלת החלטת השר אלקין, כינס שר הפנים, אריה דרעי, ישיבה עם אנשי המקצוע במשרד הפנים והחליט למנות את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק,  ליו״ר הועדה הממונה טבריה. לחברי המועצה ימונו עובדי מדינה ממשרדים שונים. בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.

שר הפנים, אריה דרעי התייחס למצב ואמר: ״הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו. מיד לאחר החלטת השר אלקין, מיניתי את סמנכ״ל משרד הפנים, מוני מעתוק, עובד בכיר וותיק במשרד הפנים, לראש המועצה הממונה ואיתו פקידים נבחרים ממספר משרדי ממשלה שיכהנו כחברי מועצה ויעשו ככל יכולתם המקצועית לסייע לעיר טבריה ותושביה״.