טיבי רומז לכחול לבן: דיבורים על סיפוח הבקעה ישאירו את גנץ באופוזיציה

על רקע דבריו של עופר שלח, כי סיפוח הבקעה איננו חלק מחזון כחול לבן, אחמד טיבי מזהיר כי אם כחול לבן ימשיכו לדבר על סיפוח, גנץ יישאר בספסל האופוזיציה. גנץ עצמו התבטא בעבר כמי שתומך בהכנסת הבקעה להסדר מדיני

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 13/01/20 15:48 טז בטבת התשפ

טיבי רומז לכחול לבן: דיבורים על סיפוח הבקעה ישאירו את גנץ באופוזיציה
טיבי. איום מרומז לכחול לבן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לאחר הצהרתו מוקדם יותר של ח"כ עופר שלח, כי סיפוח בקעת הירדן איננו חלק מחזון מפלגת כחול לבן, גם ח"כ אחמד טיבי מזהיר את כחול לבן ואומר להם כי אם ימשיכו לדבר על סיפוח בקעת הירדן, בני גנץ יישאר באופוזיציה. סוגיית סיפוח בקעת הירדן מציפה מחלוקת גלויה בתוך כחולן לבן, כאשר בכירים אחרים במפלגה התבטאו כמי שתומכים בהחלת ריבונות בבקעת הירדן.

כזכור, יו"ר כחול לבן, בני גנץ אמר רק לפני מספר חודשים כי "בקעת הירדן צריכה ותהיה חלק מכל הסדר מדיני, זו חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל", אלא שהצהרה זו איננה מתכתבת עם דבריו של שלח. עוד נוסיף, כי כחול לבן, על פי הדיווחים ערב הבחירות, שקלו להקים קואליציה עם הרשימה המשותפת, וייתכן כי מחלוקת סביב בקעת הירדן עלולה שלא לאפשר להם לבצע זאת.

במקביל, למפלגות מימין סוגיית בקעת הירדן ברורה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר זה מכבר כי יפעל לסיפוח בקעת הירדן, וכמוהו גם יו"ר הימי החדשנפתלי בנט. יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' גם כן הצטרף לקריאות, וטען כי צעד זה יהווה תשובה ציונית הולמת, במיוחד על רקע החלטת בית הדין בהאג להעמיד את ישראל לדין על פשעי מלחמה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן