אביו של מוטי בן שבת: "ראיתי את ידו מושטת למעלה והבנתי שאיבדתי אותו"

דניאל בן שבת משחזר את הרגע הקשה בו הבין כי איבד את בנו וקורא להסקת מסקנות. "אם היו חוסמים את הכביש כל זה לא היה קורה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/01/20 10:01 טו בטבת התשפ

אביו של מוטי בן שבת: "ראיתי את ידו מושטת למעלה והבנתי שאיבדתי אותו"
ההצפות בנהריה. "היה צריך לחסום את הכביש", צילום: משרד 'לסקר את יעקב'

מוטי בן שבת הפך לגיבור, לאחר שהציל משפחה מהשטיפונות הקשים שפקדו את נהריה. נשיא המדינה וראש הממשלה הספיקו לספוד לבחור, שטבע למוות כגיבור במזג האוויר הקשוח. מי שמדבר לראשונה הוא אביא של מוטי ,דניאל בן שבת, בראיון שמעניק ל - mako.

"אני משחזר בראש את כל מה שקרה, וזה קשה מאוד. זה התחיל כשזוג קשישים בני 75 נקלעו למערבולת. בני ואני חילצנו אותם, הכנסנו אותם מתחת לבניין ומוטי עלה הביתה להכין להם כוס תה כדי שיתחממו, מגלה בן שבת, בינתיים התברר שיש אישה נוספת שהמים התחילו לסחוף אותה, חילצנו גם אותה ובני אמר לי, 'אבא, אנחנו רטובים, בוא נעלה הביתה לשתות כוס תה'".

לאחר החילוץ, דניאל ומטי ביקשו לנוח מעט, אך מנוחתם הופרה כשגילו לכודים נוספים: "שמעתי צעקה מהחדר, 'אבא, אסון, יש ילדים לכודים ברכב'. רצתי מיד למטה מהקומה הרביעית והבן שלי אחריי. עוד לפני שהספקתי להגיע למקום, מוטי כבר היה שם, בתוך המים, חילץ אותם. קפצתי למים כי אנשים צעקו שיש גם תינוק, מוטי ראה את כיסא התינוק וצלל כדי לחפש אותו. במים, כנראה שנגמר לו הכוח, האוויר, ראיתי רק את היד שלו מושטת כלפי מעלה. ניסיתי לאחוז בה אבל לא הצלחתי, הוא נעלם לי. באותו רגע ידעתי שאיבדתי את הבן שלי" משחזר בן שבת את הרגע הקשה, בו הבין כי איבד את בנו.

למרות העובדה כי בנו נהרג, בן שבת ביקש שלא לחפש אשמים. "אני לא רוצה להאשים כרגע אף אחד, מוטי לא היה מסכים לזה, אבל הם כן היו יכולים להציל את האנשים האלו במקום הבן שלי שסיכן את עצמו. סימנו לכל כך הרבה רכבים לא להיכנס, אבל למרות שהם ראו את הסכנה ממול הם נכנסו בכל זאת. אני מאשים את עצמי שירדתי כששמעתי את הצעקה של הבן שלי, הוא רץ למטה רק כי הוא ראה אותי רץ. לא היה אכפת לו משום דבר, רק להציל. הוא כל הזמן אמר, 'אני אשמור עליכם מלמעלה'".

אשמים בן שבת לא מחפש, אך כן מבקש שמי שצריך, יסיק את המסקנות: "צריך לחסום כבישים. אם היו חוסמים את הכביש הזה, כל האירועים לא היו קורים בכלל. אף אחד לא היה מסתכן. לא הייתי מהתומכים של ראש העיר רונן מרלי, אבל אני יכול לשבח אותו כיוון שהראשון שניסה להחיות את הבן שלי, היה רונן. הוא תומך בנו מהרגע הראשון"