בית הנבחרים בארה"ב קבע: להגביל כוחו של טראמפ נגד איראן

המפלגה הדמוקרטית העבירה חוק שיקשה לבצע פעולות צבאיות נוספות מול משמרות המהפכה באיראן, זאת ללא אישור של חברי הקונגרס. הבית הלבן בתגובה: ""מדובר בסתם מהלך פוליטי מגוחך נוסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/20 10:19 יג בטבת התשפ

בית הנבחרים בארה"ב קבע: להגביל כוחו של טראמפ נגד איראן
נשיא ארה"ב טראמפ, צילום: פלאש 90

בית הנבחרים של ארה"ב, בו יש רוב למפלגה הדמוקרטית, הצביע בעד החלטה שתמנע מהנשיא, דונלד טראמפ, לבצע תקיפות נוספות מול איראן, זאת ללא הסכמה מהקונגרס. ההחלטה הזו מתקבלת שבוע לאחר חיסולו של קאסם סולימאני. חבר בית הנבחרים אליוט אנגל אמר: "הנשיא היה צריך לעלות לדין את תכניותיו בהתחלה, ולא אחרי שהוא ביצע תקיפה כל כך מסוכנת וקריטית באופן ספונטני, ואז מביא תירוצים מדוע זה היה נחוץ וחוקי".

הנשיא טראמפ הגיב על ההחלטה: "הדמוקרטים היו מדליפים לתקשורת על חיסול סולימאני אם הייתי מיידע אותם מראש, מדובר בסתם מהלך פוליטי מגוחך נוסף". גם חברי הקונגרס הרפובליקנים הגיבו על כך: "ההחלטה הזו תקשור את ידי הנשיא, הדמוקרטים משסעים את ארה"ב, במקום לתמוך במהלך החשוב שעשה הנשיא".

המתיחות בין ארה"ב לאיראן נמשכת, שמאז חיסולו של סולימאני ממשיכה איראן לירות רקטות כנגד השגרירות והבסיסים האמריקנים בעיראק, שבסופם איש לא נפגע אך מטרתה היה להעביר מסר לאמריקנים. טראמפ טען שלא יהיה סבלני יותר כלפי איראן, והדמוקרטים החליטו להגביל את יכולת התגובה שבסמכותו.