ניר ברקת: קורא לארה"ב להניח את תכנית המאה עוד לפני הבחירות

ח"כ הליכוד דיבר בפורום קהלת וקרא לממשל האמריקני להניע את תכנית המאה. ברקת התייחס לשטחי C ואמר כי ההמשלה צריכה להניח יעדי תכנון למגורים לשני מיליון נפש באזור

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/01/20 15:27 יא בטבת התשפ

ניר ברקת: קורא לארה"ב להניח את תכנית המאה עוד לפני הבחירות
ברקת בכנס, צילום: ללא

חבר הכנסת ניר ברקת התייחס היום להצהרתו של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, שאמר כי ההתיישבות ביהודה ושומרון חוקית ואמר: "ההצהרה מכירה ומקבלת את הזכות ההיסטורית והחוקית של היהודים לחיות בכל מקום שהם רוצים, כמו במדינות אחרות כך גם בישראל. ההצהרה מייצרת הזדמנויות אדירות למדינת ישראל, והזדמנות היסטורית לממשלת ישראל, בראשות נתניהו והליכוד".

ברקת לא הסתפק בזה, וקרא לאמריקה להניח את תכנית המאה על השולחן, עוד לפני הבחירות: "אני מניח שהצהרת פומפיאו היא חלק בלתי נפרד מהתכנית, ומתבססת גם על התכניות שהציג ג'ארד קושנר בכנס הכלכלי שהתקיים בבחריין, שכוללת השקעות משמעותיות בפיתוח כלכלי באזורי A ו-B למען הפלסטינים. כעת יהיה אפשרי להניע ולפתח את ההתיישבות ביו"ש בצורה דרמטית, כפי שלא נעשה מעולם".

כמו כן, דיבר ברקת על ההיערכות הדרושה מבחינת מדינת ישראל בכל הנוגע לתהליכי התכנון בשטחי C במבט לשנים הבאות: "ממשלת ישראל צריכה להציב יעד תכנוני למגורים לשני מיליון נפש בשטחי C, דבר המחייב ראייה מטרופולינית רחבה, היערכות ופיתוח תשתיות. התשתיות בראש ובראשונה ישרתו את האוכלוסייה הישראלית, אבל בהחלט ניתן גם לתת מענה לצרכים של האוכלוסייה הפלסטינית".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן