הצפות כבדות בנהריה. התושבים קיבלו הנחיה לא לצאת מהבתים

בחיפה ובנהריה ירדו כמויות אדירות של גשם, והמים הציפו את הרחובות. הכניסות לנהריה נחסמו, והעירייה קוראת לתושבים לא לצאת מהבתים, וכוחות צבא הגיעו לסייע בפינוי. חשש לחיי ילד שנעדר לאחר שמכונית של משפחתו התהפכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 13:10 יא בטבת התשפ

הצפות כבדות בנהריה. התושבים קיבלו הנחיה לא לצאת מהבתים
הצפות בנהריה, צילום: משרד 'לסקר את יעקב'

הסופה רק התחילה, וכבר היא גורמת לנזקים גדולים, הצפות ענק ושיבושים קשים באזור הצפון ובחיפה. תושבי נהריה, שרבים מרחובותיה הוצפו, נקראו על ידי העירייה לאסוף את ילדיהם מבתי הספר, אולם זמן קצר לאחר מכן הודיעה העירייה כי היא תפזר את הילדים מבתי הספר, וקראה לתושבי העיר להישאר בבתים ולא לצאת בגלל הסכנה.

תיעוד: עיריית נהריה מפנה תלמידים מבתי הספר באמצעות דחפור:

כתב מקור ראשון, יאיר קראוס, דיווח כי כוחות צה"ל מחטיבת 300 הצפונית הגיעו לעיר לסייע בחילוצים. החיילים הביאו איתם ציוד של כלי הנדסה כבדים וסירות. מהמשטרה נמסר כי הכניסה לעיר נהריה חסומה מכל הכיוונים והציבור מתבקש לא להגיע לאזור בשל הצפות ועומסי תנועה כבדים. החסימות הן:

  • מכביש 89 (ביה"ח לכיוון נהריה). 
  • מכביש 4 (כביש עכו נהריה). 
  • שדרות הגעתון חסומים לתנועה. 
  • כלל הרחובות במרכז העיר חסומים.

במשטרה מדגישים כי יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במקום, להימנע מכניסה לצירים מוצפים וכן להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך. עוד מדגישים כי מי שלא נדרש לנוע בצירים הנושקים למוקדי ההצפות, לא להגיע לאזור ולא לסכן את עצמו.

בנוסף, כבישים בינעירוניים רבים נחסמו בשל מזג האוויר. עדכון החסימות נכון לשעה 13:00:

  • כביש 85 צומת כרמיאל מזרח לכיון מערב נפתח לתנועה
  • כביש 89 מצומת מירון לעין זיתים חסום לתנועה בשני הכיוונים.
  • כביש 4 צומת עכו לצפון חסום לתנועה.
  • כביש 22  מחלף ידין לכוון חיפה חסום לתנועה.
  • עומס תנועה כביש 2 לדרום ממחלף אולגה למחלף ינאי  בעקבות חול על נתיב ימין.

גם בחיפה הוצפו רחובות רבים, וחלקים מהעיר נחסמו כליל. צוות מד"א חילץ יולדת שנתקעה ברכב כשעה ארוכה סמוך לשלולית גדולה באזור חוף שמן, בעיר התחתית בחיפה. לפני הצהריים התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על אישה בהריון עם צירי לידה שנתקעה עם רכבה בפקק עקב הצפה ושלולית גדולה, בכביש 22 סמוך לחוף שמן בחיפה. 

חילוץ היולדת בחיפה

חילוץ היולדת בחיפהצילום: דוברות מד"א

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום בג'יפבולנס 4×4 חילצו את האישה ופינו אותה לחדר הלידה בבי"ח רמב"ם. החובשים הבכירים במד"א עודד גולן ואלידע דויטש סיפרו: "הזניקו אותנו לרכב ובו אישה כבת 30 בהריון, לאחר ירידת מים, שהייתה בדרכה ללדת בבית החולים. בגלל שלולית גדולה שחסמה את הכביש היא נתקעה ברכבה בפקק תנועה במשך כשעה ארוכה.
 בזכות ההערכות שלנו מראש עם רכבי 4×4 עבירים בתנאי דרך קשים, הגענו במהירות ליולדת, העברנו אותה לג'יפבולנס שלנו, חצינו את השלולית ופינינו אותה במהירות ישירות לחדר הלידה בבית החולים רמב"ם,  תוך  העברת דיווח ותיאום עם המיילדות. לשמחתנו הצלחנו לגרום לכך שהיא תלד במקום הבטוח ביותר, חדר הלידה".

מכבאות והצלה לישראל נמסר כי החל משעות הבוקר לוחמי האש של תחנה אזורית חיפה בסיוע יחידת להבה, מחוז צפון ומחוז חוף טיפלו ביותר מ-35 אירועים מבצעיים. לוחמי האש של תחנה אזורית חיפה בפרט ומחוז חוף בכלל פעלו באירועי החילוץ השונים, אשר כללו חילוץ מרכבים, מבני מגורים ומסחר. 
במקביל, אף נתקלו ונתנו מענה מבצעי לאירועי שרפות, חשש לחיי אדם ודליפות גז.
כמו כן, בנהריה לוחמי האש חילצו כ-15 ילדים ואת צוות הגן למקום מבטחים, וחילצו תלמידים מבית ספר בשכונת הדר בחיפה.
כמויות גשם עצומות וחריגות הציפו את מטרופולין חיפה בדגש על העיר התחתית, שכונת הדר כרמל, חוף שמן והצ'ק פוסט. לוחמי האש נתנו מענה מבצעי מהיר ויעיל לכלל האירועים שנקראו אליהם. 

נכון לעכשיו ירדו הקריאות למוקדים, אך כוחות הסיוע נשארו במחוז על מנת לתת מענה מבצעי מהיר בשל תחזית מזג האוויר הסוער.
בהמשך להערכות מצב, שקיים נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, על פי התחזית המטאורלוגית מערכת הגשמים צפוייה להתפשט למרכז הארץ ובהדרגה למישור החוף הדרומי. כלל מחוזות כבאות והצלה לישראל ערוכים ויש תגבור מאסיבי במרכזי השליטה.

רכבת ישראל: תנועת הרכבות חודשה

רכבת ישראל הודיעה כי תנועת הרכבות באזור הצפון מחודשת כעת, אך החזרה לשגרה מלאה של כלל רשת תיקח עוד זמן מה. צוותי רכבת ישראל פעלו מאז שעות הבוקר וניקזו את כלל ההצפות במוקדי המסילה באיזור חיפה, זאת לאחר שהוצפו בשל גשמים עזים. 

לצד ניקוז המים, פעלו צוותי תשתיות לתיקון תקלות במרכיבי איתות ומסילה שנגרמו כתוצאה מהצפות. בין היתר, הוחלפו מנועים של מספר מסוטים, אשר תפקידם להסיט את המסילות ממסילה אחת לאחרת. 

צוותי רכבת ישראל ממשיכים בכוננות ופרוסים במוקדים רבים ברחבי הארץ למתן מענה מהיר במידת הצורך. בכלל מוקדי הבטיחות נפתחו כל המצלמות ומושם דגש על אמצעי הזהירות המותקנים במפגשי כביש מסילה, אשר מאויישים במפקחי בטיחות גם בימי שגרה. 
ברכבת מדגישים כי היום ומחר קיים צפי להצפות נוספות בצפון ובמרכז, אשר עשויות להביא לשינויים בתנועת הרכבות בשל הימשכות הגשמים, וממליצים לנוסעים להקדים את זמן ההגעה לתחנות ולהתעדכן באמצעי התקשורת, אתר האינטרנט, היישומון ומוקד השירות הטלפוני של רכבת ישראל.  

כמו כן מדגישים ברכבת ישראל כי יש להישמר בקרבת תחנות רכבת, רציפים ומסילות, לחצות מפגשי כביש מסילה במשנה זהירות, ולהישמר מהחלקה ברציפי התחנות ובעת עליה וירידה לרכבת.