אדם נהרג בשיטפון, חיפושים אחרי אדם נוסף שנסחף, הצפות ברחבי הארץ

אדם נסחף בשיטפון בנחל סמוך לזכרון יעקב, כוחות חילוץ והצלה נרחבים עורכים חיפושים אחריו. בבנימינה נהרג אדם כשנסחף עם רכבו. כבישים רבים נחסמו ברחבי הארץ בעקבות ההצפות, והמשטרה מכוונת את התנועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/20 17:27 ח בטבת התשפ

אדם נהרג בשיטפון, חיפושים אחרי אדם נוסף שנסחף, הצפות ברחבי הארץ
זרימות בירדן. ארכיון, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

אדם נסחף בשיטפון בצפון הארץ. מכבאות והצלה מחוז צפון נמסר כי באיזור שפייה, עמדו על גג הרכב אב ובנו. הרכב החל להיסחף, הבן קפץ לגדה והאבא נסחף בזרם.

במקביל, בשעות הערב אותר אדם כבן 70 בבנימינה שרכבו נסחף בשיטפון, כשהוא ללא רוח חיים. ממד"א נמסר: "פראמדיקים של מד"א קובעים את מותו של גבר בן 71 שחולץ מהרכב כשהוא ללא סימני חיים".

פראמדיקית מד"א נטלי בנט וחובש רפואת חירום במד"א אבי דהרי סיפרו: "כשהגענו לרחוב חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו במשך זמן ממושך בעזרת טרקטורים ומנופים על מנת להוציא את הרכב שנלכד בקרקעית הנחל בתוך זרם המים החזק. לוחמי האש חילצו אלינו מתוך הרכב גבר בן 71 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ולאחר בדיקות רפואיות במקום לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

הרכב שנסחף ובעליו נהרג, בבנימינה

הרכב שנסחף ובעליו נהרג, בבנימינהצילום: דוברות המשטרה

הצפות ברחבי הארץ

הצפות ברחבי הארץצילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי הגבר אחריו נערכים חיפושים, תושב ערערה, יחד עם בנו כבן 27, נסעו עם רכבם באזור הנחל הסמוך לגבעת ניל"י וכאשר ניסו לחצות את הנחל נסחפו בשיטפון, כאשר הבן הצליח להיחלץ מהנחל ואילו האב נסחף במורד הוואדי עד שאבד קשר העין עמו.

בשעות הערב הסתיימה הערכת מצב, בראשות מפקד מרחב מנשה- נצ"מ שמעון בן שבו, בשת"פ כב"ה וקציני הבטחון של מוא"ז חוף כרמל ואלונה של משטרת ישראל. 
בתום בחינת הפעולות שבוצעו עד כה ע"י כלל היחידות, תכנית הפעולה המבצעית, בחינת תנאי השטח ומז"א, נקבע כי הלילה יימשכו סריקות רק במקומות שניתן לחפש ע"י צוותים מיוחדים תוך הגברת התאורה במקום ושימור התנאים, ועם אור ראשון ייכנסו יחידות נוספות לחיפושים עפ"י גזרות, בהתאם ליתרון היחסי של כל יחידה ויחידה, לרבות בתוך הנחל. 

במשטרה מבקשים להדגיש, כי לאור מערכת מזג אוויר חורפית אשר מלווה במפגעים מסכני חיים שטפונות והצפות המשטרה מבקשת מהציבור להיות קשוב להנחיות מצילות חיים שמופצות על ידה באמצעי התקשורת השונים, בתוך כך דגש לנהגים להתאים את מהירות הנהיגה לתנאי הדרך ולהימנע מלהיכנס למוקדי שטפונות והצפות מסכני חיים.

חסימות כבישים והצפות ברחבי הארץ

כביש 652 נסגר לתנועה ממבצר שוני לכיוון בנימינה לשני הכיוונים בעקבות הצפות והציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות.

מחלף זכרון יעקב נחסם לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים.

בנוסף, מתחת למחלף זכרון יעקב על כביש 67 בואך כביש 2 לכיוון צפון ודרום, נחסם גם כן עקב הצפות.

כביש 66 מצומת התשבי לצומת מגידו נפתח לתנועה לסירוגין בשני הכיוונים.

כביש 6953 מצומת עין העמק לצומת משמר העמק נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

המשטרה בשת"פ עירית נהריה סגרו כעת לתנועה את צומת המשטרה לכיוון ביה"ח, עקב הצפה בצומת הראשי, על מנת לשמור על בטחון משתמשי הדרך.
שוטרי תחנת נהריה בשת"פ גורמי פיקוח ובטחון בעיריה, מזרימים את התנועה לצירים חלופיים בטוחים. התנועה מנהריה אל ביה"ח תתאפשר בשלב זה דרך צומת כברי בלבד, קרי- מעקף דרך צומת בצת.

בכבאות והצלה לישראל מסרו כי כלל לוחמי האש מתחנת זבולון מרכזים כוחות בקניון ארנה בנהריה, בחניון התת קרקעי. לוחמי האש פותחים ברגעים אלו בסריקות אחר רכבים לשלילת לכודים.

במשטרה חוזרים מדגישים: מדובר במערכת מזג אוויר חורפית המלווה במפגעים מסכני חיים שטפונות והצפות ולפיכך הציבור נדרש להיות קשוב להנחיות מצילות חיים שמופצות על ידה באמצעי התקשורת השונים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן