אמה של נעמה יששכר לנשיא ריבלין: "אחסום בגופי את כניסתו של פוטין"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי להגיע לישראל, בעקבות כך כתבה יפה יששכר מכתבובו היא יוצאת נגד כוונתו של רבילין לארח בביתו את פוטין "איך תוכל לארח את נשיא רוסיה במשכן נשיאי ישראל, כשאתה יודע שהוא מחזיק בנעמה בתי כבת ערובה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/20 21:23 ז בטבת התשפ

אמה של נעמה יששכר לנשיא ריבלין: "אחסום בגופי את כניסתו של פוטין"
הפגנה למען נעמה יששכר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

נשיא רוסיהולדימיר פוטין צפוי להגיע לישראל בעוד שלושה שבועות, וצפוי בין היתר להתארח בבית הנשיא בירושלים. יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר, כתבה מכתב לנשיא ראובן ריבלין שלא יאפשר זאת, ובמידה ופוטין יגיע למשכן הנשיא היא תחסום בגופה את כניסתו. זאת לאחר שנגזר על בתה שבע וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי עקב אחזקת קנאביס שהיה ברשותה.

"לא יעלה על הדעת שאתה, נשיא המדינה, תקבל במשכן הנשיאים בכבוד מלכים את נשיא רוסיה, שמחזיק את בתי נעמה שמשמשת כקלף מיקוח פוליטי ולסחיטה" פתחה במכתבה. "נעמה, שנסעה לטיול בהודו עם חברותיה וסומנה מהרגע הראשון כנכס אסטרטגי לסחיטה פוליטית נגד ישראל, עוברת כבר עשרה חודשים סיוט שאיני מאחלת לאף אחד בעולם. אדוני הנשיא, כשכל מדינת ישראל ראתה כיצד מוחזקת נעמה בתוך כלוב מזכוכית במשך שבע שעות כאריה בגן חיות, ציפיתי ממך כנשיא גאה של מדינת ישראל ואזרחיה, שתודיע באופן ברור למשלחת הרוסית שאין לך כל כוונה לארח בהוד והדר במשכן נשיאי ישראל את האיש שעומד מאחורי כליאתה לצורכי מיקוח מדיני ופוליטי. איך תוכל לארח את נשיא רוסיה במשכן נשיאי ישראל, הסמל לממלכתיות ואחדות ישראל, כשאתה יודע שהוא מחזיק בנעמה בתי כבת ערובה?". 

עוד הוסיפה: "כל בקשתי היא שלא תורה לאנשי האבטחה שלך, בני גילה של נעמה, שכל אחד ואחת מהם היה יכול להיות בכלא הרוסי במקומה, למנוע ממני את חובתי כאם וכאזרחית מדינת ישראל הרואה בארוחת הערב המלכותית במשכן הנשיא, בנוכחות נשיא רוסיה, כהשפלה אישית ולאומית". 

כזכור, נעמה הועברה לבית כלא אחר ללא ידיעת המשפחה ועורכי דינה, אך לאחר לחצים שהפעילו במשרד החוץ הושבה הצעירה לבית הכלא הקודם. במשפחה מקווים שהלחצים על רוסיה מצד המדינה יניבו פירות נוספים עד לשחרורה המידי של נעמה.