רקטה התפוצצה ליד שגרירות ארה"ב בבגדד, חמישה בני אדם נפצעו

על רקע המתיחות לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בעיראק בידי ארצות הברית, דיווחו ברשתות הזרות כי נורתה רקטה ליד השגרירות וגרמה לפציעה של חמישה בני אדם. מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי: "הנקמה שלנו תגרור השלכות גורליות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/20 19:18 ז בטבת התשפ

רקטה התפוצצה ליד שגרירות ארה"ב בבגדד, חמישה בני אדם נפצעו
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

רשת אל מיאדין דיווחה על טיל שנפל ב"אזור הירוק" בבירת עיראק, בגדד, שבו ממוקמת השגרירות האמריקנית. במקום נשמע פיצוץ חזק, חמישה בני אדם נפצעו. זאת, על רקע המתיחות לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בעיראק בידי ארצות הברית, והתקיפה הנוספת שבוצעה על ידי ארצות הברית במהלך הלילה במדינה, שהובילה למותם של שישה בני אדם.

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, איים בתגובה קשה לחיסולו של מפקד "כוח קודס", קסאם סולימאני:  "התגובה על חיסול סולימאני תהיה נקמה אסטרטגית שתסיים את הנוכחות האמריקנית באזור. הנקמה שלנו תהיה בשטח גאוגרפי רחב, והיא תגרור השלכות גורליות".

כזכור, מי שעוד חוסל לצד סולימאני הוא סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות הפרו-איראניות "אל-חשד א-שעבי", אבו מהדי אל-מוהנדס. אחמד אל-אסדי, דובר המיליציות, הטיל את האחריות על ישראל וארה"ב. "האויב האמריקני והישראלי אחראים להריגתם של אבו מהדי אל-מוהנדס וקאסם סולימאני", אמר.