בחינת הבגרות הפלשטינית: תכנים אנטישמיים והסתה לאלימות

חרף העובדה שהרשות הפלשטינית הבטיחה להוריד מחומרי הלימוד שלה תכנים אנטישמיים, מבדיקה של מכון מחקר ומדיניות - התכנים עדיין קיימים. "אף תלמיד פלשטיני לא יעבור את המבחן בלי לשנוא את האחר"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/01/20 08:23 ו בטבת התשפ

בחינת הבגרות הפלשטינית: תכנים אנטישמיים והסתה לאלימות
אילוסטרציה, צילום: pixabay

ההסתה בבחינות הבגרות הפלשתיניות נמשכת, כך מדיווח של ישראל היום: מכון מחקר ומדיניות בחן את תוכני הלימוד הפלשתיניים וגילה כי למרות ההבטחות לנקות מהספרים תכנים מסיתים נגד מדינת ישראל ויהודים, ב-75% מהמבחנים במדעי הרוח היה תוכן רדיקלי. על קצה המזלג: האביב הערבי הוגדר כ"עלילה ציונית". יש לציין כי תכנים אלו הובטחו לרדת מחומרי הלימוד, אך כרגע הדברים לא מתממשים.

כמו כן, זו הפעם הראשונה שתוכני מבחני הבגרות של הרשות הפלשתינית נחקרים ונחשפים לציבור. המחקר בדק סטנדרטים חינוכיים בינלאומיים של אונסק"ו לקבלת האחר, וניתח 26 מבחני בגרות במגוון מקצועות. נמצא כי ב־75% מהמבחנים במדעי הרוח היה תוכן רדיקלי המקדם אלימות או הסתה לאלימות ולשנאת האחר, כפי שנלמדו בכיתות ובאתרי הכנה של משרד החינוך הפלשתיני. לא אותרו במבחנים שאלות או חומר המוקדש לניסיון להגעה לשלום עם ישראל.

מנכ"ל IMPACT-se מרכוס שף אמר בעקבות הממצאים כי "התלמידים הפלשתינים עוברים 12 שנים של חינוך רדיקלי, החל מכיתה א' כשהם מתבקשים ללמוד, למשל, את האות ה' בערבית באמצעות המילים שאהיד והוג'ום (התקפה), ומסיימים בכיתה י"ב עם מסרים של הקצנה ומאבק אלים".

הסמנכ"ל אריק אגסי הוסיף: "מבחני הבגרות הפלשתיניים דורשים תהליך למידה ושינון של חומר המסית לשנאה, לאלימות ולמאבק. אף תלמיד פלשתיני לא יכול לעבור את המבחן ללא בקיאות בשנאה כלפי האחר".