הרב דרוקמן פנה לשר לשירותי דת: אשר את הארכת כהונת הרב שטרן

ראש מרכז ישיבות בני עקיבא פנה לשר לשירותי דת יצחק וקנין, וביקש ממנו להאריך את כהונתו של רבה של ירושלים, ומציין כי בשיחה ביניהם אמר לו וקנין כי יש בעיה משפטית עם הנושא, אך לדברי הרב דרוקמן, בעיה כזו אינה קיימת

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/19 16:27 ב בטבת התשפ

הרב דרוקמן פנה לשר לשירותי דת: אשר את הארכת כהונת הרב שטרן
הרב אריה שטרן, צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90

האם תוארך כהונתו של הרב אריה שטרן כרב העיר ירושלים? ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וזקן רבני המגזר הדתי לאומי, הרב חיים דרוקמן, פנה היום (א') במכתב לשר לשירותי דת, יצחק וקנין מש"ס, וביקש ממנו לחתום על התקנות להארכת כהונתו של הרב אריה שטרן. את המכתב פרסם עיתונאי חדשות 12, יאיר שרקי.

הרב דרוקמן מזכיר לוקנין במכתב כי אמר לו שישנה בעיה משפטית לחתום על התקנות להארכת כהונתו של הרב שטרן, אך מציין כי ערך בדיקה, והתברר לו שכלל אין בעיה משפטית, ועל כן הוא מבקש ממנו לחתום על התקנות בהקדם: "לאחר בירור שערכתי אני מבין כי כיום אין שום בעיה לחתום על התקנות הללו, אשר יועילו לציבור הירושלמי בכלל ולציבור הציוני דתי בירושלים בפרט".

בסיום המכתב כותב הרב דרוקמן: "לכן אני פונה אליך בבחינת 'אין מזרזין אלא למזורזין' ואודה לך מאוד שהעניין יסודר בכל ההקדם".

כזכור, לפני כחודש הודיעו במשרד הדתות כי כהונת הרב שטרן תוארך עד חצי שנה אחרי הבחירות, אך השר לשירותי דת מסרב עד כה לחתום על התקנות. הרב שטרן, שהגיע לגיל 75, צריך על פי חוק לסיים את תפקידו, אלא אם השר לשירותי דת יחתום על התקנות המאפשרות זאת. כך או כך, עד לכינון ממשלה חדשה לא ניתן יהיה למנות רב עיר חדש לירושלים.

ח"כ מתן כהנא עם הרב שטרן

ח"כ מתן כהנא עם הרב שטרןצילום: דוברות

בתוך כך, ח"כ מתן כהנא (הימין החדש) נפגש היום עם הרב אריה שטרן והבטיח כי מפלגתו תפעל בכל הכלים הנדרשים למען הארכת כהונתו.

כהנא אמר: "לא נאפשר לשר וקנין לעשות שימוש ציני במשרד הדתות. משרד הדתות חייב לשרת את אזרחי ישראל במידה שווה. לא ייתכן שהרב שטרן יופלה לרעה רק בגלל שאינו משתייך למגזר הנכון. בש"ס חייבים להבין שעידן המונופול שלהם על שירותי הדת תם.
כולי תקווה כי השר וקנין יתעשת ויורה לסיים את הסאגה הזאת בהקדם."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן