זו היתה ההצעה של הבית היהודי לאיילת שקד

בכירים ביית היהודי הציעו לשקד לעמוד בראשות המפלגה המשותפת כולל שריונים למקומות 4 ן-7, אולם יו"ר הימין החדש סירבה טענה שהיא מעוניינת להיבחר רק באמצעות פריימריז

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 19/12/19 21:02 כא בכסלו התשפ

זו היתה ההצעה של הבית היהודי לאיילת שקד
צילום: פלאש 90

בכירי הבית היהודי בלשכתו של הרב רפי הגיעו לפני ימים אחדים בהצעה מפתה לאיילת שקד לעמוד בראשות המפלגה המשותפת כולל שריונים במקומות 4 ו-7, אולם היא סירבה בטענה שהיא מעוניינת להיבחר רק באמצעות פריימריז בבית היהודי.

מאחר שבצמרת הבית היהודי מעדיפים לא להעמיד את הרב רפי לבחירה, הם מסרבים בתוקף לכונן פריימריז במרכז המפלגה. שקד העדיפה לקבל את מקומה בזכות בחירת הציבור ולא כהצנחה מלמעלה ולכן ויתרה אפילו על המקום הראשון ברשמה המאוחדת. על פי ההצעה שקד היתה חוברת לבית היהודי והאיחוד הלאומי דרך מפלגת אח"י. 

כזכור לפני שעות אחדות הודיעה שקד כי היא תרוץ בבחירות הקרובות עם הימין החדש, ותהיה מספר 2 לשר בנט. על פי ההסכם בין השניים שקד ובנט ינהלו את המפלגה בהנהגה משותפת ותהיה לה סמכות יחד עמו בהרכבת הרשימה, איוש תפקידים בבחירות והחלטות תקציביות. בסיכום בין יושבי הראש המשותפים הוחלט כי כל אחד מהם ימנה חצי מהרשימה לכל אחד מהם יש ווטו על האנשים שהשני מביא לרשימה וכל אחד ימונה לתפקיד שר ברמת בכירות זהה. 

ח"כ שקד סיפרה בהתרגשות "עשיתי פגישות רבות גם עם אנשים במחנה שלי וגם עם אנשים במחנה אחר, כדי להבין כיצד אנחנו כמדינה חוזרים מהבחירות הללו חזקים ומאוחדים, כיצד עוצרים את השנאה, את הפלגנות,את הפסילות האישיות, את הפסילות המגזריות, הגעתי למסקנה אחת: הימין החדש היא התנועה היחידה שפועלת לעצור את המחנאות, תסיים את הפלגנות, לקבל את האחר, את השונה. אני רוצה להמשיך להשפיע כאן כי צריך מנהיגים בישראל ולא רק פוליטיקאים, מנהיגים שיש להם את היכולת לראות חזון ולחשוב על האהבה שלנו למדינה שלנו, מנהיגות מלכדת. אני מאמינה שבכוח שלי ושל נפתלי ושל רשימת הימין החדש להיות המקום של האנשים הטובים בישראל, איחוד של שתורמים לחברה למדינה לכלכלה, לעתיד שלנו". 

בבית היהודי מיהרו להגיב להחלטתה של שקד: "ח״כ איילת שקד קיבלה הצעות מכובדות כדי להצטרף למפלגת הבית היהודי ובסופו של דבר קיבלה החלטה ללכת עם בנט בימין החדש. אנחנו מאחלים לה הצלחה. הצלחת הימין החדש היא הצלחת גוש הימין כולו".