נציב שירות המדינה לשר אוחנה: רוצה להיות מעורב בבחירת פרקליט המדינה

בצל פרישתו של פרקליט המדינה שי ניצן, קרא דניאל הרשקוביץ לשר המשפטים לערב אותו במינוי מחליפו של ניצן, בהתאם לחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 13:50 יח בכסלו התשפ

נציב שירות המדינה לשר אוחנה: רוצה להיות מעורב בבחירת פרקליט המדינה
הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, צילום: פלאש 90

נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, כתב היום (ב') ליועמ"ש מנדלבליט ולשר המשפטים אוחנה שעליהם להיוועץ גם עמו לפני בחירת מועמד מתאים לתפקיד. דרישה זו מעוגנת בחוק שעל שר המשפטים להיוועץ בנציב שירות המדינה לפני קבלת החלטה על המינוי. 

כזכור, פרקליט המדינה שי ניצן מסיים היום (ב') את כהונתו, לבחירת מחליף הגיעו שלושה מועמדים - שלמה למברגר, דן אלדד ואורלי בן ארי־גינזברג, כולם מתוך הפרקליטות. הבחירה במי מהם יבחר הביאה למתיחות בין השר אוחנה ובין מנדלבליט. המועמד המועדף על אוחנה הוא אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, לעומתו מנדלבליט מעדיף את למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. על כל בחירה במועמד אחר מלבד מלברגר דרש מנדלבליט מאוחנה סיבה מהותית, אם לא יבחר צפוי העימות בין היועץ המשפטי לשר להחריף.

דן אלדד התמחה בעברו אצל השופט אהרון ברק וכמו כן שימש כעוזרו של השופט אלייקים רובינשטיין, לפני מינויו לתפקיד הנוכחי. שלמה למברגר לאורך מרבית דרכו שימש בתפקידים שונים בפרקליטות כגון פרקליט במחוז ירושלים ובתל אביב.מנדלבליט ואוחנה סיכמו שיש למנוע מציאות שבה אין אדם שמאייש את התפקיד, לדברי אוחנה "הפרקליטות היא ארגון מספיק חשוב מכדי להשאיר אותו בוואקום". 

דרישה זאת מקבלת משמעות נוספת במיוחד לאור זה שמנדלבליט התבקש על ידי השר ארדן לדאוג גם שיתמנה מפכ"ל, אחרי שנה שבה אין אדם בתפקיד. 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן