יוגב: "למשרד הרווחה אין פתרון לנערי המצוקה"

ישיבת ועדת הכספים עסקה בפתרונות עבור נערים ונערות הזקוקים למקלט או לגמילה מהתמכרויות, ומסתובבים ברחובות. ח"כ מוטי יוגב: "מוכרחים לעשות הכל, כדי שלא יהיו עוד נערים ונערות שמסתובבים ברחובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/19 20:44 ה בכסלו התשפ

יוגב: "למשרד הרווחה אין פתרון לנערי המצוקה"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בוועדת הכספים של הכנסת התקיים היום (ג') דיון בנושא נערים ונערות המגיעים ממצוקה, ומסתובבים ברחובות. זאת על רקע סיפורה הטרגי של הנערה מרים פרץ, שמתה ממנת יתר לאחר שנפלטה ממוסדות הרווחה, והתדרדרה לסמים ולשוטטות ברחובות.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) אמר לאחר ישיבת הוועדה כי למשרד הרווחה אין תשובות: "היום הגיע לוועדת הכספים מנכ"ל משרד הרווחה אביגדור קפלן", סיפר יוגב. לצערי, הוא לא היה איש בשורות. שאלתי אותו, למה כשכינסנו דיון מיוחד במליאה בפגרת הקיץ, לפני הבחירות, השר לשעבר (חיים כץ) טען שאין נערות ונערים שמסתובבים ברחוב".
שאלתי אותו, למה סגרו את מלכישוע, למה לא מפנים לרטורנו (כפרי גמילה מסמים). שאלתי אותו, למה יש בנות שמסתובבות ברחובות וממתינות מאות ימים כדי להיקלט במוסד מתאים".

https://www.facebook.com/mottiyogev/videos/453643442004472/

לדברי יוגב, למנכ"ל משרד הרווחה לא היה מענה: "התשובה שלו מדאיגה: "אין לנו פתרון כרגע".

יוגב קורא לעשות הכל כדי למצוא מקום לנערים ולנערות שנמצאים במצוקה: "למען מרים פרץ, שאיבדה את חייה בנסיבות טרגיות, שלא נמצא לה מקום לשים בו ראש, אנחנו מוכרחים לעשות הכל, ה-כ-ל, כדי שלא יהיו עוד נערים ונערות שמסתובבים ברחובות, שלכולם יהיה מקום בטוח להיות בו", אומר יוגב.