האוזר עונה לנתניהו: "כך לא מתנהג ראש ממשלה שההיסטוריה חשובה"

לאחר שבליכוד טענו כי ההתעקשות להיות ראשונים ברוטציה על ראשות הממשלה נובעת מהרצון לסיים את מהלך החלת הריבנות בבקעת הירדן, תקף ח"כ האוזר את הדרישה וטען כי נתניהו יכול להורות על החלת הריבונות בהחלטת ממשלה: "אין צורך בחקיקה בכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/19 20:31 ד בכסלו התשפ

האוזר עונה לנתניהו: "כך לא מתנהג ראש ממשלה שההיסטוריה חשובה"
ח"כ צבי האוזר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ צבי האוזר (כחול לבן) הסביר בנאומו בכנסת כי אם ראש הממשלה נתניהו רוצה להחיל את הריבונות בבקעת הירדן ניתן לעשות זאת כבר בישיבת הממשלה הקרובה, ואין צורך בחקיקה בכנסת. 

"למען הפרוטוקול ההיסטורי", הסביר ח"כ האוזר: "אם ראש הממשלה רוצה להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן הוא יכול להורות למזכיר הממשלה להניח כבר ביום ראשון הקרוב החלטת ממשלה שמסדירה את העניין. אין צורך בחקיקה בכנסת"

עוד הוסיף האוזר: "חוששני שראש הממשלה מעדיף לסחור בהזדמנות היסטורית זו ולכבול אותה לאינטרס אישי מצומצם. כך לא מתנהג ראש ממשלה שההיסטוריה חשובה לו. אל לראש הממשלה לשזור את גורלו האישי בגורל האומה כולה". 

כזכור, בליכוד הציעו לכחול לבן כי נתניהו יכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה רק לחודשים אחדים, אולם ראשי כחול לבן עומדים בסירובם. כשראשי צוותי הבמו"מ התבקשו להסביר מדוע נחוצים החודשים הללו הם טענו שנתניהו רוצה להשלים את החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן.  ראשי כחול לבן, בניהם משה יעלון, גיחכו על הדברים ותהו מדוע נתניהו לא פעל בנושא בכל שנות כהונתו כראש ממשלה.