הרבי מסאטמר בישראל: "צה"ל - כמו עמלק"

האדמו"ר, שסיים את ביקורו בארץ, התבטא בחריפות נגד גיוס החרדים לצבא, וטען כי צה"ל, כמו עמלק, נוהג בשיטת "ויזנב בך כל הנחשלים אחריך", ואוסף אליו את החלשים שאין בהם כוח להתנגד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/12/19 08:55 ד בכסלו התשפ

הרבי מסאטמר בישראל: "צה"ל - כמו עמלק"
האדמו"ר מסאטמר (יושב, משמאל) בביקורו בירושלים , צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ביקורו של האדמו"ר מסאטמר, הרב יקותיאל יהודה טייטלבוים (מכונה "ר' זלמן לייב"), הסתיים בסוף השבוע האחרון, כשהרבי המריא חזרה לארה"ב. על פי 'כיכר השבת', במהלך ביקורו הוא חילק כחמישה מיליון דולר לארגונים הפועלים כנגד גיוס חרדים לצה"ל.

יממה לפני שהמריא קיים האדמו"ר כינוס לכלל הארגונים הללו, והתבטא במילים חריפות נגד צה"ל. בדבריו, שתורגמו מיידיש והובאו ב'כיכר השבת', אמר האדמו"ר מסאטמר: "אשריכם ישראל, יש לכם זכות עצומה של הצלת אלפי יהודים שהיו יכולים ח"ו ליפול ושם רוצים לעקור את שם ישראל, ועזרו להם להישאר יהודים יראי שמיים. זו זכות עצומה".

לאחר מכן השווה האדמו"ר בין פעולות צה"ל לגיוס החיילים החרדים, לפעולותיו של עמלק, המוזכרות בתורה: "בטח זה גירא בעיניה דשטנא (חץ בעיני השטן), שנלחמים בכוח של עמלק, שרוצה לקרוע, לזנב את כל הנחשלים אחריך, שזה היה הכוח של עמלק שגם הוא חיפש את הנחשלים, את החלשים יותר. אבל הקב"ה אומר על זה זכור את אשר עשה לך עמלק, לא רק הנחשלים אלא לך כי עמלק הגיע לכאן לעקור את כלל ישראל ועל ידי עבודת הקודש שעושים כל יום פעולות להצלת נשמות יהודיות זו זכות עצומה".

בתחילת ביקורו התקיים בירושלים כינוס ענק לכבוד האדמו"ר, שהגיע בשיירה כמו מלכותית והתקבל בכבוד רב. במהלך הכנס תקף את המפלגות החרדיות, וטען כי נציגיהן "מוכרים את כל התורה בשביל לשבת בממשלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן