ח"כ מיקי זוהר לכיפה: "מקווה שבסוף תהליך הפריימריז הליכוד לא יישאר עיי חורבות"

יו"ר סיעת הליכוד מסביר לחדשות כיפה כי ההסתייגות של ראש הממשלה מפריימריז על ראשות הליכוד היו רק לשלושת השבועות הקרובים, ומאמין כי כאשר יוכרזו הבחירות המקדימות נתניהו ינצח: "אעשה את הכל כדי שהוא יהיה יו"ר התנועה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 25/11/19 13:42 כז בחשון התשפ

ח"כ מיקי זוהר לכיפה: "מקווה שבסוף תהליך הפריימריז הליכוד לא יישאר עיי חורבות"
ח"כ מיקי זוהר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, סומך על מחנה הימין ועל הליכוד שלא יבגדו בראש הממשלה נתניהו ויעזבו את הבלוק לטובת ממשלה בראשות בני גנץ ונזהר מלהיכנס למריבות הפנימיות בין בכירי הליכוד. 

ההסתייגות של נתניהו מקיום בחירות לראשות הליכוד מעידה על הפחד שלו להיכשל בהתמודדות מול סער? 

"ההסתייגות היתה לגבי ה-21 הימים הקרובים ולא פריימריז באופן כללי, מתוך טענה מאוד לגיטימית שזה יכול לערער את היציבות הפוליטית, בטח את התמיכה שיש לראש הממשלה מגוש 55 המנדטים. זה ייפגע בסיכויים שלו להרכיב ממשלה וזה נוגד את חוקת הליכוד, שקובעת שפריימריז לראשות המפלגה מתקיימים רק שמוכרזים בחירות. בנוסף זה עומד גם בניגוד להצבעת מרכז הליכוד מ-10.10, ששם נקבע שנתניהו יהיה המועמד היחידי של המפלגה להרכבת הממשלה". 

רציתם לקבע אותו כמועמד של המפלגה גם לבחירות הבאות? 

"לא היה ולא נברא. אם יוכרזו בחירות סיכויים גדולים שמרכז הליכוד יאשר פריימריז לראשות הליכוד - ואני מזכיר שרק הם יכולים לאשר זאת. במידה וזה יקרה נתניהו יתמודד ואני מאמין שהוא גם ינצח".

שני בכירי המפלגה, גדעון סער וניר ברקת, הטיחו האשמות קשות האחד בשני. מה דעתך על הנושא?

"אני לא מעוניין לעסוק בוויכוחים פנימיים בתוך הסיעה. אני קורא לאחדות השורות ומינימום ירי בתוך הנגמ"ש למען הצלחה משותפת למדינה". 

איך הליכוד הגיע למצב כל כך מתוח בין חברי המפלגה?   

"יש יצריות בתוך המפלגה. אנחנו תנועה חיה ובועטת ויש מאבקים פנימיים בתוך המפלגה, כמובן חשוב שנשאר במערכת יחסים טובה בין כולם. בסוף אנחנו נמצאים באותו בית. אני מקווה שבסוף כל התהליך של הפריימריז לא נשאר עם עיי חורבות, אלא נשאר מאוחדים להצלחת הליכוד". 

במידה ומרכז הליכוד יכריז על פריימריז לראשות המפלגה, תציע את מועמדותך? 

"ברור שלא, אני עוד לא בן 40 - לאיפה את רוצה לקחת אותי? לא אצה לי הדרך. אני אתמוך בנתניהו במלוא העוצמה והכוח ואעשה את הכל כדי שהוא יהיה יו"ר התנועה". 

אנחנו עדיין נמצאים ב-21 הימים בהם יש אפשרות להרכיב ממשלה. נעשים מאמצים או מגיעים לפתור את המשבר? 

"נתניהו ינסה להגיע עד לדקה האחרונה לממשלת אחדות בכדי למנוע בחירות, אבל אני בספק אם נצליח כי כחול לבן פוסלים את כל הנושא. ליברמן וחרדים לא מצליחים לגשר על הפערים בניהם, ולכן אני חושב שהסיכוי קלוש. בכל מקרה תמיד מתקיימים מגעים חשאיים ולא מדווחים". 

אתה מפחד שמישהו מהבלוק או מהליכוד יפרוש כדי למנוע בחירות? 

"אין שום סיכוי. בליכוד מאוחדים סביב נתניהו ואין כל מיני פוטשים ולא פועלים נגד ראש התנועה מתחת לפני השטח. גם הבלוק מאוחד רק סביב נתניהו ולהערכתי זה לא יקרה".