בר אילן זימנה את ד"ר קידר לוועדת משמעת: קידר מאיים בהתפטרות

האוניברסיטה החליטה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד המרצה ללימודי המזרח התיכון ולזמן אותו לוועדת משמעת. ד"ר קידר איים להתפטר: "שראש המחלקה תתחיל לחפש מרצה מחליף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/19 15:33 א בחשון התשפ

בר אילן זימנה את ד"ר קידר לוועדת משמעת: קידר מאיים בהתפטרות
אוניברסיטת בר אילן, צילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

לפני זמן קצר הודיעה אוניברסיטת בא אילן כי הרקטור זימנה את ד"ר מרדכי קידר לוועדת משמעת בעקבות דבריו בהפגנת הימין אמש (ג') ובה טען כי יגאל אמיר לא רצח את ראש הממשלה המנוח, רבין ז"ל. 

בתוך כך ד"ר מרדכי קידר איים להתפטר מאוניברסיטת בר אילן: "אם האוניברסיטה תזמן אותי לוועדת משמעת – אגיש מכתב התפטרות באותו רגע. שראש המחלקה תתחיל לחפש מרצה מחליף".

כזכור, המזרחן הנחשב ד"ר מוטי קידר, מרצה במחלקה למזרח תיכון באוניברסיטת בר אילן, נאם אמש בעצרת התמיכה בראש הממשלה נתניהו שהתקיימה בכיכר גורן בפתח תקווה. קידר אמר בנאומו כי לא יגאל עמיר הוא שרצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, אלא "פוליטיקאי מוביל", לדבריו, שרצה למנוע מרבין לצאת מהסכמי אוסלו. 

הבוקר (ד') מיהרה האוניברסיטה לגנות את דבריו של המרצה הבכיר: "הנהלת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה". בנוסף, האוניברסיטה הודיעה כי השעתה את ד"ר קידר מייצוג האוניברסיטה, בכנס בדרום אמריקה אליו היה אמור לטוס בחודש הבא.

ראש הממשלה נתניהו התנער מדבריו של קידר. בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה נאמר כי "רה"מ נתניהו מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז״ל".