נשיא ארה"ב טראמפ: "מנהיג דאעש חוסל כמו כלב"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא לפני שעה קלה הצהרה בדבר חיסולו של מנהיג דאע"ש אבו בכר אל בגדאדי. בהצהרה שנשא בבית הלבן אישר הנשיא שאל בגדאדי נהרג בסוריה במבצע של כוחות אמריקניים. טראמפ ציין כי אבו בכר אל-בגדדי התאבד עם שלושה ילדים במנהרה שאליה נכנסו כלבים של הכוח האמריקני: "הוא מת כמו כלב לאחר שנתקע במנהרה, התייפח וצרח כל הדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/19 16:20 כח בתשרי התשפ

נשיא ארה"ב טראמפ: "מנהיג דאעש חוסל כמו כלב"
טראמפ, צילום: פלאש 90

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום  (א') רשמית כי כוחותיו הם שאחראים לחיסולו של מנהיג דאע"ש, המבוקש שנים רבות, אבו בכר אל בגדאדי: "אל-בגדאדי היה איש חולה ונאלח והוא מת כפחדן, הוא מת כמו כלב. מותו מדגיש את המאבק הבלתי פוסק של ארה"ב בטרור ובדאע"ש. הזרוע שלנו ארוכה מאוד, חיסלנו אותו ואת החליפות שלו, הם לא יימלטו מאיתנו. העולם כעת הוא מקום בטוח בהרבה" 

"מספר גדול של לוחמיו ושותפיו של אל-בגדאדי נהרגו איתו", אמר הנשיא. הוא הוסיף שאל-בגדאדי פוצץ את חגורת הנפץ שנשא עליו. "המערה קרסה עליו, אך בדיקות נתנו אישור ודאי שזה הוא. הבריון שניסה כל כך להפחיד אחרים העביר את רגעיו האחרונים בפחד מוחלט, מבועת מהכוחות האמריקניים שסוגרים עליו.

"היינו במבנה בערך שעתיים ואחרי שהמשימה הושלמה לקחנו חומר רגיש שנוגע לדאעש", אמר טראמפ. "האירועים הלילה הם עוד תזכורת לכך שנמשיך לרדוף את הטרוריסטים של דאעש עד סופם. וזה תקף גם לארגונים אחרים. אל-בגדדי והלוזרים שעבדו איתו, לא היה להם מושג למה הם נכנסים".

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה לרוסיה, סוריה, טורקיה ועיראק על תמיכתן במבצע לחיסול אבו בכר אל-בגדאדי: "הפשיטה הזאת הייתה מדהימה ויכלה להתקיים רק בעזרת מדינות אחרות. אני רוצה להודות לרוסיה, טורקיה, סוריה ועיראק וגם לכורדים הסורים על התמיכה שהם נתנו לנו. תודה גם למומחי המודיעין שעזרו להפוך את המסע הזה לאפשרי". לדברי טראמפ, במבצע נהרגו רבים מאנשיו של אל-בגדאדי, אך המספרים המדויקים ייחשפו רק בהמשך.
 

טראמפ חשף כי אל בגדאדי "היה תחת מעקב כמה שבועות, ידענו  לאיפה הוא הולך, היה לנו מידע טוב שהוא הולך למיקום אחר. כמה מאמצים בוטלו כי הוא כל הזמן שינה את דעתו. לבסוף ראינו שהוא כאן, ידענו משהו על המבנה, ידענו שיש בו מנהרות. המנהרות היו מבוי סתום ברובן. הייתה אחת שחשבנו שלא, אבל כיסינו גם אותה. רמת המודיעין והעבודה הייתה מדהימה".

גורמים אמריקנים מסרו הבוקר כי המבצע לחיסול אל-בגדאדי ארך כשעה וחצי, ובסופו הפעיל מנהיג דאעש את חגורת הנפץ שלבש ופוצץ את עצמו. על פי הדיווחים, לפחות שלושה בני אדם שהו עם אל בגדאדי ונהרגו לצדו – שומר ראשו ושתיים מנשותיו.