ביטן: "הגיע הזמן באמת להחזיר את המנדט, אין טעם להחזיק אותו"

חבר הכנסת מהליכוד הסביר כי נתניהו קיווה כי המצב הביטחוני יחזיר את כחול לבן לשולחן המו"מ, מכיוון שזה לא קורה הגיע הזמן להחזיר את המנדט לנשיא לטענתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/19 11:18 טז בתשרי התשפ

ביטן: "הגיע הזמן באמת להחזיר את המנדט, אין טעם להחזיק אותו"
ביטן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שמונה ימים בלבד עד תום המנדט של ראש הממשלה להרכבת הממשלה, אמר הבוקר (ג') ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בראיון לגלי צה"ל וכי אין אפשרות בשלב זה להקים ממשלה בגלל פיצוץ המו"מ עם כחול לבן. "הגיע הזמן באמת להחזיר את המנדט, אין טעם להחזיק אותו". 

"מבחינתי נכון להחזיר היום בערב, כי אין סיכוי שכחול לבן יגיעו למו"מ כלשהו ואם אין סיכוי כזה אז אין ממשלה, זה לא משנה. אני מקווה שבסוף שתי המפלגות יתעשתו ויקימו ממשלת אחדות. לאף אחד אין אפשרות להקים ממשלה אלא ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן. המציאות היא בעייתית ואני מקווה שכולם יתעשתו", אמר יו"ר הקואליציה לשעבר כשנשאל אם לדעתו נתניהו צריך להחזיר את המנדט. 

עוד הסביר ביטן: "אין משא ומתן מכיוון שהפגישה בין הליכוד לכחול לבן בוטלה לפני 8 ימים, ומאז הם לא רוצים לשבת למשא ומתן. אני לא מנהל את המו"מ, אני מאמין שניסו מולם והם לא מעוניינים, הם מעוניינים בבחירות – זה ברור לגמרי כי הם חושבים שאם אחרי השימוע יהיה כתב אישום נגד נתניהו אז הם יגיעו לתוצאות טובות יותר".

לדברי ביטן, נתניהו קיווה כי המצב הביטחוני יחזיר את כחול לבן לשולחן המו"מ: "הם מודעים לנושא הזה בגלל שהם מחזיקים בוועדת חוץ וביטחון, והוא חשב שהם כן יישבו למו"מ. לאור זה שגם את זה הם לא מוכנים כנראה שזה בלתי אפשרי, אני מאמין שהוא יחזיר את המנדט עוד כמה ימים". ביטן הוסיף: "הוא לא חייב להחזיר, כחול לבן וליברמן מעוניינים שיחזיר. זה לא משנה את התוצאה מתי אתה מחזיר את המנדט".