הרצוג קורא לתגבר את האבטחה על המוסדות היהודיים באירופה

באגרת החירום הדחופה דורש יו"ר הסוכנות היהודית לתגבר את האבטחה סביב המוסדות היהודיים במדינות אירופה לקראת חג הסוכות. "יש לוודא שהאבטחה של בתי הכנסת והמוסדות היהודיים תקבל עדיפות גבוהה במהלך חג הסוכות הקרוב"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 10/10/19 18:20 יא בתשרי התשפ

הרצוג קורא לתגבר את האבטחה על המוסדות היהודיים באירופה
משטרת גרמניה, צילום: shutterstock

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שיגר אחר הצהריים אגרת חירום דחופה לשגרירי מדינות אירופה המוצבים בישראל בדרישה מראשי מדינתם לתגבר את האבטחה סביב המוסדות היהודיים במדינות אירופה לקראת חג הסוכות שייחל בשבוע הבא. זאת לאור הפיגוע הקשה בפתח בית הכנסת בעיר האלה בגרמניה ופיגועים קודמים שהתרחשו על אדמת אירופה בשנים האחרונות. 

"עלי להביע בפניך את דאגתי העמוקה מול הגידול חסר התקדים באלימות על רקע אנטישמי, בפרט לאחר ההתקפה הרצחנית על בית הכנסת בהאלה, גרמניה. וכמובן לאחר התקפות רצחניות קודמות נגד יהודים בטולוז, בפריז ובבריסל." כתב הרצוג והוסיף כי, "הפיגוע הנוכחי נגד בית הכנסת בהאלה, במהלך היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי, חייב להפעיל אזעקה רמה ברחבי אירופה."

הרצוג קרא לתגבר את האבטחה על המוסדות היהודיים על אדמת אירופה וכתב: "אני קורא לך, בכבוד הראוי, לוודא שהאבטחה של בתי הכנסת והמוסדות היהודיים תקבל עדיפות גבוהה, במיוחד במהלך חג הסוכות הקרוב, שבו צפויים יהודים רבים להתכנס בבתי כנסת ובמוסדות קהילתיים לאורך כל שבוע החג."

הרצוג הוסיף דרישה מראשי המדינות לפעול באופן חקיקתי וחינוכי כנגד האנטישמיות ברחבי אירופה: "כמו כן אני מבקש, שתעשו את כל המאמצים האפשריים כדי להאבק ביעילות באנטישמיות באמצעות חקיקה, אכיפה וחינוך. אנחנו מצויים בשעת חירום מובהקת וממשית בעניינים אלה, ואין לחסוך במאמצים על מנת לחסום ולחסל את האנטישמיות האלימה בכל מקום שבו היא מרימה את ראשה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן