הרב עמיחי אליהו תוקף את הרב אבינר: "אני למדתי אצל רבותי אחרת"

הרב עמיחי אליהו התייחס ל'עשרת הדיברות לילדה הצנועה' שכתב הרב אבינר, והסביר: "התנזרות מוגזמת וכפויה היא דבר אסור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/19 14:48 יא בתשרי התשפ

הרב עמיחי אליהו תוקף את הרב אבינר: "אני למדתי אצל רבותי אחרת"
"מי שחטא הוא אומלל שבאומללים, הוא עצוב ועיניו עצובות". הרב אבינר, צילום: באדיבות המצלם

לאחר שהרב שלמה אבינר כתב בדף הפייסבוק שלו את עשרת הדיברות לילדה הצנועה, הרב עמיחי אליהו השיב לו מה דעתו על רב שמסביר לנשים על צניעות מופרזת כל כך. 

עשרת הדיברות של הרב אבינר הן: א. לא לגדל פוני, אפילו קצר, אלא לקלוע את השיער בצמות.
ב. לכפתר את החולצה עד הכפתור העליון וללבוש חולצה שהחלק התחתון של הצוואר מכוסה. ג. ללבש חולצה רחבה שמסווה צורת הגוף ולא שקופה כלל. ד. כפתורים קרובים. ה. שרוול ארוך עד כף היד. ו. חולצה מחוץ לחצאית, כי אם היא בתוך החצאית, הבגד מתהדק למתניים ואין זה צנוע. ז. חצאית רחבה המסתירה צורת הגוף גם בהליכה גם בישיבה. ח. חצאית עד הקרסול. ט. נעליים שקטות בצבע צנוע וללא עקבים. י. בלי עגילים ובלי תכשיטים ובלי קישוטים.

הרב אליהו הזדעק על הלכות הצניעות החמורות של הרב אבינר, וכתב תשובה מנומקת לרב אבינר: "אחרי הערכה העצומה שלי לרב אבינר שליט"א, (והקושי שלי הקטן להביע עמדה אחרת מרב שקוטנו עבה ממותני)אני למדתי אצל רבותי אחרת", כתב הרב אליהו בפוסט בפייסבוק.

"היופי הוא מתנה אדירה, וכפי שהפקרות בלבוש מסוכנת כך גם התנזרות מוגזמת וכפויה היא דבר אסור. בעניותי, טוב שהעיסוק בנושאים הללו יעשו ע"י נשים ומחנכות. צניעות היא תכונה נפשית שלא בהכרח נוגדת השקעה ביופי חיצוני. הצניעות בלבוש וביחסים בין גברים לנשים גורמת לפגיעה בנושאים חשובים אחרים. כפי שכתב הרב קוק - "מדת הצניעות גורמת טובות רבות בעולם, ומתוך כך היא זוכה לדחות מפניה דברים שהיו טובים מצד עצמם". ודווקא מתוך הכרה בחשיבות שלה, חשוב להכיר גם בדברים שבהם היא פוגעת", הוסיף הרב אליהו.

הרב עמיחי חתם את דבריו על אופיה של האישה: "טבע האשה לחזר אחרי היופי - אין מבורך ממנו כשהוא מגיע באיזון. הפרה של האיזון הזה לכל צד מסוכנת".