נציגי סיעות הימין לנתניהו: המלצה לנשיא תמורת התחייבות פומבית שלא תלך לממשלת אחדות

הסתיימה פגישת ראשי סיעות הימין במשרד ראש הממשלה, במסגרתה התחייבו על בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/19 16:21 יח באלול התשעט

נציגי סיעות הימין לנתניהו: המלצה לנשיא תמורת התחייבות פומבית שלא תלך לממשלת אחדות
צילום: יח"צ

לפני דקות ספורות הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה נתניהו עם ראשי סיעות הימין בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בפגישה התחייבו על בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה.

בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו השתתף השר יריב לוין וראשי הסיעות: יעקב ליצמן, משה גפני, נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ׳ והרב פרץ. ראשי הסיעות אמרו לנתניהו כי הם ייתנו את נאמנותם וימליצו עליו לנשיא ריבלין במידה והוא יתחייב פומבית שיישאר איתם, ולא ילך לממשלת אחדות גם אחרי שיקבל את המנדט להרכיב את הממשלה, כך פורסם לראשונה בחדשות 11. 

על פי תוצאות האמת המסתמנות גוש הימין עומד על 55 מנדטים, אולם גם לגוש השמאל אין את הרוב להרכיב ממשלה. ולכן גנץ וליברמן מצהירים כי ירצו לכונן ממשלת אחדות חילונית ללא חרדים וחרד"לים, על פי הבטחת הבחירות שלהם, אך נראה כי הם יתקלו בהתנגדות קשה מצד מפלגת הליכוד שתשאר נאמנה לשותפים הטבעיים שלה. 

 

לפני זמן קצר אמר השר יריב לוין, ראש צוות המו״מ הקואליציוני, בישיבת סיעת הליכוד:

״מי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד - יכול לשכוח מזה. הליכוד זה לא מפלגת העבודה. מי שבאמת רוצה ממשלת אחדות - יכול להצטרף רק בנוסף לגוש הימין המאוחד שלנו.

"ראש הממשלה שוחח מיד אחרי המדגמים עם כל ראשי המפלגות, והיום קיימנו ישיבה בהשתתפות כולם, ועל דעת כולם ובלי שאלה, הדבר הנכון הוא לסכם שאנחנו למעשה מתלכדים לגוש אחד כאשר ישנה אמירה ברורה שאף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד, ושיהיה צוות עם נציגות מכל מפלגה בתהליך משותף.״