אמה של רינה שנרב ז"ל מבקשת: "שעה בלי הטלפון"

שירה שנרב, אמה השכולה של הנרצחת בפיגוע במעיין סמוך לדולב, ביקשה מהציבור לנסות להפחית את הזמן מול המסכים לעילוי נשמתה של רינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/19 12:05 כד באב התשעט

אמה של רינה שנרב ז"ל מבקשת: "שעה בלי הטלפון"
רינה שנרב, צילום: באדיבות המשפחה

שירה שנרב ,אמה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע רצחני במעיין סמוך לדולב, מפיצה את בקשתה האחרונה של ביתה: להניח את הניידים בצד 

"בזמן האחרון הבת שלנו חשבה כל הזמן על נושא אחד – הסלולרי. הטלפונים החכמים. היא הרגישה שכולנו גולשים, תרתי משמע, למקומות לא נכונים. לא שולטים במכשיר, אלא הוא שולט בנו. היא הייתה רק בת 17, אבל בזבוז הזמן והסחת הדעת וחוסר הריכוז אצל בני הדור שלה – הפריעו לה מאוד והעסיקו אותה", אמרה שירה.

עוד הוסיפה האם השכולה: "לכן חשבנו, המשפחה, שמי שרוצה לעשות משהו לעילוי נשמתה יכול להתחיל בתחום הזה. לקבל על עצמו או על עצמה לקבוע זמן מוגדר, זמן איכות שבו הטלפון מונח בצד, ואנחנו חוזרים לעצמנו – לשפיות, לאיזון, ליישוב הדעת. שכל אחד יאמר לעצמו, או אפילו יפרסם: 'הייתי שעה בלי הטלפון', למשל".

שירה שנרב ביקשה:"בפרשת השבוע, פרשת ראה, משה רבנו מציב בפנינו בחירה: רְאֵה אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם בְּרָכָה וּקְלָלָה. זה בידיים שלנו. אנחנו מגדירים את הסטטוס שלנו בכל רגע ורגע. הצעד הראשון יכול להיות להתנתק קצת - כדי להתחבר".

רינה הי"ד נקברה בערב שבת האחרונה. אביה, הרב איתן שנרב ואחיה, דביר שנרב, שנפצעו קל וקשה בפיגוע, עברו לפני שעה קבלה מטיפול נמרץ למחלקה בבית החולים בהדסה עין כרם.