תשעה באב: הר הבית נסגר ליהודים. הרב הראשי מברך על ההחלטה

ראש הממשלה נתניהו החליט באופן חריג לא לאפשר עליית יהודים להר הבית בתשעה באב, בגלל חג הקורבן שחל היום, ואלפי המתפללים המוסלמים בהר. הרב הראשי בירך על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/19 08:39 י באב התשעט

תשעה באב: הר הבית נסגר ליהודים. הרב הראשי מברך על ההחלטה
לראותו בלבד. הר הבית, צילום: pixabay

ראש הממשלה נתניהו החליט, בהמלצת המשטרה, לא לאפשר עליית יהודים להר הבית בתשעה באב, שחל השנה באותו היום כמו חג הקורבן. 

בהר הבית נמצאים כרגע עשרות אלפי מתפללים מוסלמים, שעלו מהבוקר לכיוון מסגד אל-אקצה. מנגד, כ-200 מתפללים יהודים המתינו בפתח הכניסה להר הבית וחיכו להחלטה אם להתיר את כניסתם, עד שלבסוף התבשרו כי ייאסר עליהם לעלות להר.

ההערכות מדברות על כך כי בחמאס ובארגוני טרור נוספים מנסים להסיט את האש מרצועת עזה, בעקבות הכישלונות האחרונים של הארגונים לבצע פיגועים שם, ומה שנתפס כחולשה של חמאס כלפי ישראל, גם על רקע הכסף העובר לידי הארגון, להסיט את האש לעבר יהודה ושומרון בדגש על הר הבית, מה שהביא לקריאה למוסלמים שלא לעזוב את ההר בסיום התפילות.

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף מברך על ההחלטה שלא לאפשר ליהודים לעלות להר הבית בתשעה באב: "עליית יהודים להר הבית אסורה על פי ההלכה בתכלית האיסור וראוי שתימנע עליית יהודים לאורך כל השנה, ירושלים תיבנה משמירת קדושתה ולא חלילה מחילולה, בפרט ביום תשעה באב בו אנו מייחלים לבניין ירושלים".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה: "זאת בושה וחרפה מהסוג שמזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום. ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאבדן ההרתעה גם ביתר הגזרות".

איתמר בן גביר, מס' 1 ברשימת עוצמה יהודית: "הכניעה וההתקפלות בהר הבית רק נותנת רוח גבית לטרור. משטרה שמאפשרת תליית שלטי הסתה, נכנעת לאיומים ומנהיגה מדיניות אפרטהייד ואוסרת  על יהודים לעלות להר ולהתפלל רק בגלל שהם יהודים צריכה לעבור שינוי מהותי."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן