ביהמ"ש הוציא צו הרחקה לפעיל ברק כהן מאבנר נתניהו

ברק כהן קיבל צו הרחקה מבנו הצעיר של ראש הממשלה: "אסור לכהן להיות במרחק של 150 מטרים מנתניהו, למעט מפגש אקראי. קיים חשש שיחזור על התנהגותו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/19 15:38 ג באב התשעט

ביהמ"ש הוציא צו הרחקה לפעיל ברק כהן מאבנר נתניהו
אבנר נתניהו עורך דינו בבית המשפט, צילום: Flash90     

בית משפט השלום בתל אביב נעתר לבקשת אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוציא צו מניעת הטרדה נגד הפעיל החברתי עו"ד ברק כהן. השופט קבע כי "התנהגותו של כהן עולה עד כדי הטרדה מאיימת". במסגרת הצו יחויב כהן לשהות במרחק של לפחות 150 מטרים מאבנר נתניהו, למעט מפגש אקראי בין השניים. הצו תקף למשך חצי שנה.

לפני כשבוע וחצי תיעד עצמו כהן ניגש לנתניהו הבן שישב במסעדה ברחוב אבן גבירות בתל אביב, וקרא לעברו קריאות שונות. נתניהו הצעיר הגיש תלונה נגד כהן, בגין פגיעה בפרטיות והטרדה, לאחר שהאחרון הטיח בו מילים קשות נגד משפחתו בעת שישב בבית קפה בתל אביב. בתחילת הדיון התפתחה מהומה לאחר שתומכים של כהן קראו לעבר נתניהו: "אתם משפחת פשע בגסיסה". 

השופט נעתר למתן צו למניעת הטרדה מאיימת: "אסור לכהן להיות במרחק של 150 מטרים מנתניהו, למעט מפגש אקראי. קיים חשש שיחזור על התנהגותו". תוקפו של הצו חצי שנה, עד לחודש פברואר.

עו"ד יוסי כהן, המייצג את נתניהו, אמר לאחר החלטת בית המשפט כי הוא שמח על התוצאה: "אנחנו בעד חופש ביטוי ודמוקרטיה, אבל אלה לא מעניקים את החופש לבצע עבירות פליליות".