השוטר שירה בסלומון טקה שוחרר, הפגנות ברחבי הארץ

השוטר שוחרר בתנאים מגבילים, והאישום נגדו צפוי להשתנות מ'הריגה' ל'המתה בקלות דעת'. לאחר שנודע דבר השחרור החלה הפגנת מחאה בירושלים, ושבעה בני אדם נעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/19 14:50 יב בתמוז התשעט

השוטר שירה בסלומון טקה שוחרר, הפגנות ברחבי הארץ
הפגנה מול הכנסת במחאה על שחרור השוטר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בחיפה שחרר היום (ב') ממעצר, בתנאים מגבילים את השוטר שירה בסלומון טקה, לפני שלושה שבועות. לאחר בקשת המשטרה שלא להאריך את מעצרו. בנוסף, במחלקה לחקירות שוטרים מבקשים לשנות את סעיף האישום נגד השוטר מ'הריגה' ל'המתה בקלות דעת'.

בהודעת המחלקה לחקירות שוטרים נאמר כי  "יובהר כי אין כל קשר בין המשך התנאים המגבילים של החשוד לבין ההחלטה שתתקבל בסופו של דבר בתיק". והוסיפו: "התיק ייבחן בפרקליטות והחלטה תתקבל ותפורסם לאחר בחינת ההשלכה המשפטית של ממצאי החקירה".

לאחר היוודע דבר שחרורו של השוטר התחדשה ברחבי הארץ מחאת יוצאי אתיופיה, והחלו הפגנות ספונטניות במקומות שונים. בירושלים נעצרו שבעה בני אדם בסמוך לבית המשפט העליון, לאחר שניסו לחסום את הכביש במקום.

דיוקנו של סלומון טקה במהלך הפגנה לזכרו, בשבוע שעבר

דיוקנו של סלומון טקה במהלך הפגנה לזכרו, בשבוע שעברצילום: פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך הפגנה בלתי חוקית המתקיימת בירושלים בצומת רבין /זוסמן, המפגינים ירדו אל הצומת בניגוד להוראות המשטרה והחלו לחסום את התנועה במקום. כוחות המשטרה הפועלים במקום החלו לפנות את המפגינים מהצומת ועצרו עד כה 7 מהם. הצומת נפתח לתנועה".

עוד אמרו במשטרה כי "משטרת ישראל פועלת על מנת לאפשר מחאה לגיטימית, אך לא תאפשר חסימת צירים ופגיעה בשגרת החיים של הציבור".