הרב רפי פרץ מגיב: "עיוותו את דבריי, פופוליזם זול"

יו"ר הבית היהודי מגיב בפוסט ארוך למתקפה עליו, לאחר דבריו על היחס לטיפולי המרה בראיון לערוץ 12: "יש כאן מאבק על הזכות לחשוב אחרת. מסתבר שגם שר חינוך בישראל לא יכול לחשוב אחרת, שיש רק מחנה אחד שמרים דגל של חופש הדיבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/19 14:41 יא בתמוז התשעט

הרב רפי פרץ מגיב: "עיוותו את דבריי, פופוליזם זול"
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

הסערה סביב דבריו של יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, אמש (מוצ"ש) בראיון לערוץ 12, בנוגע לקיום מה שמכונה 'טיפולי המרה' להומואים ולסביות, מסרבת לגווע, ולאחר שהותקף מכל כיוון אפשרי מאז שידור הראיון, הרב פרץ עולה להתקפה, וטוען: "יש כאן מאבק על הזכות לחשוב אחרת, יש פה ניצול ציני של מערכת הבחירות, שמחפשת לעשות הון פוליטי על גבם של הקהילה הלהט"בית".

"מאז כניסתי לפוליטיקה אני לומד שיש אמת ויש עולם של ציוצים". כותב הרב פרץ בפוסט בפייסבוק. "יש חופש הדיבור לאמירות מסוג אחד וחופש השיסוי למי שמסביר עמדה אחרת, מורכבת.
מי שכבר חרץ דין, התנער וקרא לי להתפטר, ומי שרוצה להקשיב, דבר שמאוד חסר במרחב הציבורי שלנו היום, מוזמן לקרוא ולשתף.

"מאז אמש אני מותקף מעל כל במה אפשרית על ראיון ארוך (ישבתי לראשונה בחיי כשלוש שעות מול מצלמה שמהם בעולם התקשורתי צריך להוציא רק 10 דקות) שבסופו יוצאת כותרת שלא מתכתבת עם המציאות.

"אני מאמין כי רוב מי ששמע את גלי ההדף של הראיון כלל לא צפה בו, התגובות הגיעו מהבטן, תוך עיוות דבריי, פופוליזם זול שמשרת בעיקר את המשך השסע והעמקת הקרע בחברה הישראלית ועל כך אני מיצר".

מצעד הגאווה בירושלים

מצעד הגאווה בירושליםצילום: Gili Yaari/Flash90

"נתחיל מהסוף. אני אוהב ומכבד כל אדם באשר הוא, זו מהות דרכי החינוכית. זו גישתי לחיים, זה החינוך שזכיתי להעניק לאלפי בוגרי המכינה. השילוב של רב ופוליטיקאי לא מחייב אותי להעלים את האמת. באתי לפוליטיקה בשביל החינוך, לא באתי לחינוך בשביל להיות פוליטיקאי.

"מה היה שם? דיברתי על המורכבות של אדם ובפרט רב ואיש ציבור במרחב הישראלי. אמרתי שתפקידי כשר חינוך הוא לחזק את לימודי הדמוקרטיה, האזרחות, האנגלית והמתמטיקה בדיוק באותה מידה שצריך לחזק את לימודי ההיסטוריה והמורשת. אמרתי גם שאהיה שר החינוך של כולם. יהודים ולא יהודים, דתיים ולא דתיים. אמרתי שאין לי כוונה לכפות שום אמונה על אף אחד. דיברתי בגאווה על הבחירה של בני תום להיות מג"ד בגדוד מעורב ועל העזרה והתמיכה שקיבל ויקבל ממני למרות שאני לא בהכרח מסכים עם זה.

"וכן, נשאלתי גם על יחסי לקהילת הלהט"ב מי שרוצה לשמוע את כל מה שאמרתי בדיוק מוזמן לצפות בריאיון ולראות שזה לא כצעקתה.
אמרתי שקודם כל אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם. הדגשתי שאני לא נותן ציונים לאף אחד. כשנשאלתי באופן ספציפי לגבי טיפולי המרה, אמרתי מניסיוני בלבד שכאשר פנו אליי תלמידים מהציונות הדתית וביקשו הכוונה הפניתי אותם לגורמים מקצועיים לבקשתם וראיתי שזה אפשרי. לא אמרתי שאני בעד טיפולי המרה. 
ממני תלמידים קודם כל קיבלו חיבוק ומילים חמות מאוד. יחד עם זאת ובנוסף גם הצעתי ללמוד ולהתבונן יחד, כשהמטרה שהתלמיד שמולי יכיר את עצמו יותר טוב ומשם הבחירה היא אישית, ואני מכבד ומעריך ואוהב כל אחד ואחת ללא קשר לנטייתם המינית.

"לפעמים הכי נוח זה לשחות עם הזרם ולצעוק עם כולם. תלמדו שיש גם קולות אחרים מורכבים אך מכילים. קבלת האחר היא לא נחלתו של צד אחד. לא כפיתי ואני לא מתכוון לכפות דבר על אף אחד. 
נכנסתי לתפקיד שר החינוך מתוך אחריות שילדי ישראל על כל גווניהם וסוגיהם יהיו מאושרים מוגנים ובטוחים בעצמם. כשר של מערכת החינוך בישראל אמשיך לדאוג לכל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדלים של נטייה מינית.

"ושלא תתבלבלו, זו לא האמירה שלי שאותה הם תוקפים אלא את מי שאני מייצג ומה שאני מייצג. יש כאן מאבק על הזכות לחשוב אחרת. מסתבר שגם שר חינוך בישראל לא יכול לחשוב אחרת, שיש רק מחנה אחד שמרים דגל של חופש הדיבור.

"יש פה ניצול ציני של מערכת הבחירות, שמחפשת לעשות הון פוליטי על גבה של הקהילה הלהט"בית. מי שקורא לי חשוך מנסה לכבות את האור של הבחירה החופשית, מי שחושב שנטולי שדרה אנחנו ואסור לנו לומר את אמיתת חיינו, בנועם ובכבוד לכל אדם, ימצא את הציונות הדתית חזקה ומכילה כפי שהייתה ותהיה תמיד. זה בית המדרש שלי זו הציונות הדתית שאני עומד בראשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן