רוצים לאכול במסעדות בחו"ל? פסק הלכה חדש מתיר לכם

הרב פרופ' דרור פיקסלר כתב ב"תחומין" כי אין בעיה הלכתית לבקר במסעדות בחו"ל בתנאי שבמקום "מוגשים מאכלים טבעוניים בלבד". במכון צומת אמרו על המאמר השנוי במחלוקת: "פרסמנו את המאמר עם הסתייגויות המערכת לצידו". קראו את המאמר המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/19 22:32 כו בסיון התשעט

רוצים לאכול במסעדות בחו"ל? פסק הלכה חדש מתיר לכם
כשרות, צילום: shutterstock

נוסעים לחו"ל? נמאס לכם לארוז הרבה אוכל במזוודות? פסק הלכה חדש מתיר לכם לאכול באופן חופשי במסעדות בעולם ובתנאי שמדובר באוכן טבעוני בלבד.

"במסעדה טבעונית לא מוגש שום דבר שמקורו מן החי, ולפיכך אין בו מאכלות אסורות מהתורה", כתב הרב פרופ' דרור פיקסלר בכרך 39 של כתב העת ההלכתי תחומין מבית מכון צומת.

פיקסלר, מרצה באוניברסיטת בר אילן ומוסמך לרבנות, הוסיף כי "מותר לאכול במקום בו מוגשים מאכלים טבעוניים בלבד (Strictly Vegan) רק אם מבקשים מאכלים שאין בהם חומץ או יין". לדבריו, כדיו לוודא שהמקום שבו מעוניינים לסעוד אכן כשר, "מומלץ לבקש להיכנס למטבח ולראות את החומרים בהם הם משתמשים. במסעדות האלה אוהבים להראות ללקוחות את ההקפדה על עקרונות הטבעונות".

באתר ynet, שם התפרסם פסק ההלכה, שאלו את מכון צומת בנוגע למאמר השנוי במחלוקת. במכון אמרו בתגובה כי כתב העת הוא "הוא במה מרכזית לדיון הלכתי, וגם אם רבנים רבים מתנגדים להיתר של הרב פיקסלר, החלטנו לפרסם את המאמר עם הסתייגויות המערכת לצידו. ראוי לכל מי שמבקש לסמוך על ההלכה לקרוא קודם את המאמר וההסתייגויות במלואם".

קראו את מאמרו המלא של פרופ' פיקסלר, מתוך הכרך החדש של תחומין (ל"ט), השנתון ההלכתי של מכון צומת:

להורדת הקובץ