משפט דומא : אישתו של בן אוליאל "עמירם היה כל הלילה בבית"

היום נפתח שלב ההגנה במשפט דומא. בן אוליאל שהיה אמור להעיד חזר בו: "החלטה היא ביטוי לתחושת העוול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 10:45 כג בסיון התשעט

משפט דומא : אישתו של בן אוליאל  "עמירם היה כל הלילה בבית"
הפגנה נגד העינויים בתיק דומא, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שלב ההגנה במשפט דומא החל לפני זמן קצר בסרובו של הנאשם עמירם בן אוליאל להעיד. עוה"ד אשר אוחיון אשר מייצג את בן אוליאל מסר בשמו לבית המשפט "ההחלטה שלא להעיד היא ביטוי לתחושת העוול שנעשה לבן אוליאל במשפט הזוטא כאשר בימ"ש פסל רק חלק מההודאות למרות העינויים שקדמו להם".

אוריין בן אוליאל אשתו של עמירם מסרה עדות במשפט. בן אוליאל העידה כי בעלה עמירם היה איתה כל הלילה יחד בבית "גרנו במשאית עם חדר אחד, בקצה של היישוב עדי עד, במקום מרוחק משכנים. היתה לנו תינוקת, הוא תמיד היה חוזר בסביבות השעה 23:00 הביתה, הוא לא היה משאיר אותי לבד." סיפרה אוריין על הדוכן. באותו לילה הלכנו לישון בסביבות השעה 1:00, בשעה חמש בבוקר כבר הייתי צריכה להיפגש עם חברות במעיין. לכן אני זוכרת טוב באותו לילה את השעות. ישנו יחד בבית.
בשעה 4:00 התעוררתי וראיתי את השעה. בחמש התעוררתי ויצאתי ועמירם, גם בין השעה 1:00 לשעה 4:00 אני זוכרת כמעט ב 100% שהתעוררתי שוב להניק. התינוקת שלנו רק ינקה, לא היה לנו מטרנה, כל לילה היא ינקה בשעות האלו." הוסיפה אוריין.

אוריין המשיכה "עמירם היה כל הלילה בבית. אין מצב שהוא לא היה ולא שמתי לב. הייתי רואה אם הוא לא היה בבית. הדלת של המשאית היתה חורקת, שפותחים אותה יש רעש חזק, אם הוא היה יוצא בטוח הייתי מתעוררת. בשעה 5:00 יצאתי לפגוש את הבנות, עמירם היה בבית עם התינוקת, ב7:00 חזרתי הביתה למשאית. עמירם היה בבית. בבוקר התארגנו בבית הכנות לשבת."

עו"ד אשר אוחיון המייצג את עמירם בן אוליאל התייחס לעובדה כי בן אוליאל ויתר על זכותו להעיד חרף הפצרותיו, ואמר "עמירם העיד ארוכות בבית המשפט בסיבוב הראשון, בכל מה שקשור לנסיבות בהן נגבו ההודאות שלו. בשל העינויים שבגינם הצאו ממנו אותן הודאות, קבע בית המשפט כי הופעלו אמצעים פסולים, חריגים, שלא הופעלו עד היום על נאשמים אחרים.למרות זאת, רק את חלק מההודאוות מצא לנכון ביהמש לפסול. עמירם חש שנעשה לו עוול קשה מאוד. לא יעלה על הדעת שאדם עובר עינויים במשך למעלה משלושה שבועות  ובסופו של דבר ביהמ"ש קובע שמסר את ההודאות מרצנו החופשי".

עו"ד אוחיון הוסיף "עמירם אמר לי 'אחרי שעברתי מה שעברתי, למרות הכל ביהמש שקבע שחלק מההודאות נמסרו מרצוני החופשי. איזה טעם יש לי להמשיך וללחזור ולומר דברים לפני בית המשפט'".

לפני המשפט היום, מסר קרוב משפחתו של בן אוליאל "לאחר שכל הודאות הקטין נפסלו, לאחר שבימ"ש קבע כי בן אוליאל עונה ופסל חלק מאמרותיו, ולאחר שהפקרליטות חזרה בה מכתבי אישום נוספים בפרשה בעקבות החשיפה כי ההודאות הוצאו מהנאשמים תחת לחצים בלתי סבירים ובלתי חוקיים - כעת הגיע השלב שבו ההגנה תספר לבימ"ש ולציבור בישראל מה באמת קרה בדומא. עמירם זכאי, נוכיח את חפותו וזה מה שתראו בדיונים הקרובים".

כזכור לפני כחודש חתמה הפרקליטות על הסכם טיעון עם הקטין שהיה חשוד ברצח בכפר דומא וזיכתה אותו מהאישומים. במקביל התפרסמה עדות של פלסטיני, תושב דומא, שטען כי השריפה בוצעה על ידי ערבים ששרפו בית שכן.
לבית המשפט הוגשו מספר עדויות של עדי ראייה לאירוע אשר אף הם מחזקות את הגרסה הרווחת בכפר. החוקר אשר תיעד את הדברים, העביר את הממצאים לארגון חוננו וכן לצוות ההגנה של עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי בתיק. עו"ד אשר אוחיון המייצג את בן אוליאל הגיב לדברים "הכלים שעומדים לרשות משטרת ישראל כדי להגיע לחקר האמת הינם רבים ומגוונים. כמו תושב דומא שבסרטון יש בוודאי עוד רבים אחרים. לצערנו הרב, המשטרה לא הגיעה אליהם באופן מכוון כדי למנוע חשיפת עובדות שאינן עולות בקנה אחד עם התיאוריה שלפיה יהודים ביצעו את ההצתה בבית משפחת דוואבשה."

עו"ד יצחק בם המייצג את בן אוליאל יחד עם עו"ד אשר אוחיון: "חלק מן ההודאות ניתנו בעקבות עינויים וסבורני שלא יהא זה הוגן לדרוש מן הנאשם להתמודד עם ההודאות האלה, שניתנו שלא מרצון אלא מפחד העינויים, על דוכן העדים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן