נפגעות שיינברג מבקשות עזרה

אחרי שהגישו תביעה אזרחית נגד הרב שהורשע בעבירות של תקיפה מינית, נפגעות שיינברג לא עומדות בהוצאות המשפטיות העצומות ופתחו בקמפיין חדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/19 13:00 כה באייר התשעט

נפגעות שיינברג מבקשות עזרה
עצומה נגד הרב שיינברג, צילום: צילום מסך

נפגעות הרב עזרא שיינברג שהורשע בעבירות של תקיפה מינית בשמונה נשים ונידון לשבע וחצי שנות מאסר מבקשות עזרה כספית. "אנו חמש נשים מתוך כתב האישום שתובעות אותו אזרחית, וטובעות כבר ארבע שנים בהוצאות משפטיות עצומות, ואחרות, של עשרות אלפי שקלים. רק יחד, איתכם ואיתכן, נוכל לסיים מסע זה", אומרות הנשים.

כזכור, שיינברג כיהן כראש הישיבה הגבוהה "אורות האר"י" בצפת והורשע בשנת 2017 בעבירות של תקיפה מינית.  ב-27 ביולי 2015 הוגש נגדו כתב אישום הכולל 12 תלונות של נשים, בעבירות של אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, שיבוש הליכי משפט והטרדה מינית. במהלך המשפט הציגו עורכי הדין של שיינברג ראיות חדשות שהביאו את השופטים לשלוח את הצדדים לגישור פלילי, לאור הקושי להוכיח את הנאמר בכתב האישום. ב-26 ביולי 2017 הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפה מינית בשמונה נשים, לאחר שעבירות האינוס נמחקו מכתב האישום. ב-6 בפברואר 2018 נגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר. שיינברג ערער לבית המשפט העליון על חומרת העונש, וערעורו נדחה.

"הגיע היום, הבשורה פרשה כנפיים ונוכחתי לדעת את האמת המרה. בעלי מספר לי על נשים שנפגעו ואני לא יודעת איך להסביר לו שאני אחת מהן. בעלי יודע שהוא טיפל בי אך לא את מהות הטיפול, ואני מספרת לו, לאט לאט, לאורך כל היום, גם מעכלת לעצמי וגם פותחת בפניו", מספרת אחת הנשים.  "הסכם הטיעון המרוכך שנסגר ונחתם עם עזרא שיינברג, נעשה בניגוד לרצוננו. בניגוד לרצונן המפורש של נפגעותיו הרבות. לרבות אנו, אלה מכתב האישום. שנלחמו בו ובהסדר, עד כלות. בפני אזניים ערלות".

"על עזרא שיינברג הוטל עונש מאסר של 7.5 שנים. פחות משנת מאסר על כל אישה מכתב האישום שבה פגע. פחות משנה על כל משפחה שלימה שריסק. ואז עוד העיז לערער לעליון. בעליון השופטים אמרו שהיה צריך לקבל עונש חמור יותר", כך אומרות הנשים שנפגעו משיינברג. 

"אנחנו כבר ארבע שנים בתוך התהליך. ארבע שנים מהרגע שעולמנו התהפך עלינו. ואנחנו, ממשיכות להילחם, אנחנו כבר מותשות. אבל אנחנו ממשיכות. צמצום משרה בעקבות התקפי חרדה, דכאונות, וחוסר יכולת בסיסית לתפקד. טיפולים פסיכולוגיים נפשיים ואחרים, לנסות לאחות ולרפא את הנשמה המבוקעת. שכר טירחה לעורכי ועורכות דין, אגרות בית משפט, חוות דעת משפטיות, חוות דעת פסיכיאטריות, חוות דעת רפואיות ועוד. כל אחת מאיתנו, ומשפחותיהן, כבר בחובות והוצאות של עשרות אלפי שקלים, אצל חלק מאיתנו, כבר קרוב למאה אלף שקל הוצאות והפסדים. אנחנו זקוקות לעזרתכם ועזרתכן".