קטאר תעביר 180 מיליון דולר לעזה. פרץ: "חייב להיות מותנה בהשבת הבנים"

יו"ר איחוד מפלגות הימין הגיב להודעת קטאר כי תעביר 480 מילון דולר לפלסטינים, חלקם ינותה לרצועה: "הניצול הציני של המצב ההומניטרי ברצועה לא יכול להימשך. חמאס חייב להבין שהחזקת הבנים היא נטל ולא נכס"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 07/05/19 08:45 ב באייר התשעט

קטאר תעביר 180 מיליון דולר לעזה. פרץ: "חייב להיות מותנה בהשבת הבנים"
הכסף שמגיע לעזה מקטאר, צילום: פלאש 90

משרד החוץ הקטארי הודיע הלילה (ג') כי מדינתו תעביר לפלסטינים 480 מיליון דולר, חלקם לרצועת עזה. יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, הצהיר הבוקר כי המהלך צריך להיות מאושר על ידי ישראל בתנאי שנושא השבתם של החטופים הישראלים יקודם.

"הכסף שקטאר תעביר לרצועת עזה חייב להיות מותנה בהשבת הבנים", אמר פרץ והוסיף כי "הניצול הציני של המצב ההומניטרי ברצועה לא יכול להימשך. חמאס חייב להבין שהחזקת הבנים היא נטל ולא נכס. נטפל בזה בהקדם".

הרב רפי פרץ

הרב רפי פרץצילום: פלאש 90

קטאר תעביר לפלסטינים ביהודה ושומרון 300 מילון דולר ואילו תושבי רצועת עזה יקבלו 180 מילון, שיועברו בקרוב כתמיכה הומניטרית לתושבי האזור.

המהלך צפוי להיות מאושר על ידי ישראל לאחר שאתמול סוכם עם חמאס, בתיווך מצרים וגורמי או"ם, על הפסקת אש בין הצדדים. בימים הקרובים צפויה הממשלה להורות על הקלות נוספות על רצועת עזה, לרבות פתיחת המעברים והרחבת מרחב הדיג. בתמורה התחייבו ארגוני הטרור לחדול משיגור בלוני הנפץ ולרסן את ההפגנות השבועיות על הגדר. לצד זה יש לציין כי הבנות מאין אלה כבר הושגו בעבר וכעבור זמן מה הן קרסו והחל סבב לחימה נוסף בין הצדדים