פרחאן אל קאדי, שחולץ אתמול מעזה לאחר ששהה בשבי 326 ימים, שוחרר היום (ד') לביתו מבית החולים סורוקה. לפי בית החולים, פרחאן הגיע לבית החולים במצב כללי יציב והוא השתחרר לאחר שעבר בדיקות רפואיות וטיפול המותאם למצבו. השחרור לביתו ולמשפחתו נעשה במעמד מרגש, עם הצוותים שטיפלו וליוו אותו, הוא ימשיך במעקב רפואי בקהילה.
צפו בסרטון המרגש:
"זכות גדולה לחוות את רגעי השמחה והטיפול בשבים"
פרופסור שלומי קודש, מנהל סורוקה: "פרחאן הוא החטוף המשוחרר ששהה הכי הרבה זמן בשבי החמאס ועל אף זאת הגיע לשמחתנו על רגליו כשמצבו יציב. זו זכות גדולה שלי אישית ושל כלל הצוותים בסורוקה לחוות את רגעי השמחה והטיפול בשבים ואנו מתפללים ומייחלים לחזרה של כולם".
ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל סורוקה: "לצוותים המטפלים הייתה הזכות לקבל ולטפל בפרחאן אל קאדי, אדם מופלא ששרד שבי ארוך וקשה. הייתה בזה נחמה לצוותים שמטפלים בפצועים, בחללים ובאוכלוסיות המפונות מהעוטף החל מה 7.10 בשעה 06:30".