משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה מדווחים היום (ג') על תוצאות חריגות בדיגום המים שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחלים בצפון הארץ ולפיכך מודיעים, כי הכניסה לנחלים אלה עלולה להיות מסוכנת. בבדיקות לחיידקים בדיגומים שנלקחו אמש, נמצאו תוצאות החורגות מהמלצות משרד הבריאות של 400 קולי צואתי ב-100 מ"ל, ומעידות על הימצאות זיהום במים.
-
עוד באותו נושאבלי ששמתם לב: שונית האלמוגים באילת בסכנה
11/08/24 11:35
מספרים של פי שישה ואף פי עשרה מההמלצה
בין הנחלים שהכניסה אליהם עלולה להיות מסוכנת, נמצאים כמה מקטעים בירדן כמו גשר יוסף, גשר להבות הבשן, גשר החמישה, גשר חורי וגשר אריק. וגם אתרים פופולארים אחרים כמו הזאכי ובריכת המשושים. במקטעים טחנת קמח ובריכת חרוב בנחל צלמון נמצא ריכוז חריג במיוחד עם תוצאות של 6400 ו-2800 בהתאמה. נציין כי המשרד להגנת הסביבה לא מצא מקור זיהום ידוע בנחלים.
לנוכח התוצאות החריגות, כניסה לנחלים האלה עלולה להיות מסוכנת עד שתוצאות הדיגום שיתקבלו יהיו תקינות ויציבות:
1. ירדן – מגשר יוסף ועד השפך לכנרת.
2. זאכי.
3. מג'רסה.
4. בריכת משושים.
5. ג'ילבון- מפל דבורה.
6. צלמון - תחנת קמח ובריכת חרוב.
7. געתון- חניון אשחר.