מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בנק לאומי עיקל את חשבונו של מתיישב שנכלל בסנקציות של ביידן

ינון לוי, מתיישב שנכנס בשבוע לשעבר לרשימת המתיישבים עליהם הטיל ממשל ביידן סנקציות חמורות גילה כי בנק לאומי הקפיא את חשבונו. חבר הכנסת צבי סוכות: "אם זה לא יתוקן אדרוש לקיים דיון דחוף בנושא בכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 21:14 כה בשבט התשפד

בנק לאומי עיקל את חשבונו של מתיישב שנכלל בסנקציות של ביידן
בנק לאומי, צילום: Dario Sanchez,Flash90

לאחר שהנשיא ביידן הטיל סנקציות על ארבעת המתיישבים: דוד חי חסדאי, עינן טנג'יל, שלום זיכרמן, וינון לוי, במהלך השבוע גילה להפתעתו לוי כי בנק לאומי הקפיא את חשבונו, לדבריו "בשל הסנקציות שנקטה נגדו ארצות הברית". לוי הופתע מאוד מהצעד החריג וטען כי "מדובר בהאשמות שווא".

"אין לו כתב אישום, עבר פלילי או עבר בשב"כ"

בעקבות ההחלטה, חבר הכנסת צבי סוכות נפגש היום (א') עם לוי ואמר: "מה שקרה לו הוא אחד הדברים הכי הזויים שיכולים להיות, כמה שמאלנים התלבשו עליו ופשוט פרסמו עליו עלילות שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט". סוכות טען כי "משטרת ישראל חקרה את הנושא, אין ראיות לעלילות, אין לו כתב אישום, עבר פלילי או עבר בשב"כ, פשוט שמאלנים לא אוהבים את זה שיהודים מקימים חוות".

"אין לאף אחד סמכות לעקל לסתם אזרח את חשבון הבנק"

בהמשך, סוכות תקף את התנהלות בנק לאומי: "הקטע הכי הזוי הוא שבנק לאומי התקשרו אליו ביום שני והקפיאו את חשבון הבנק שלו. לא הגיוני שבנק ישראלי יקפיא לאדם שהוא מלח הארץ את חשבון הבנק בגלל עלילה של שמאלנים שהגיעה לאמריקאים, הדבר הזה לא חוקי. סוכות הודיע: "אין לאף אחד סמכות לעקל לסתם אזרח את חשבון הבנק, ואם זה לא יתוקן אדרוש לקיים דיון דחוף בנושא בכנסת".