"כשתעלם יתפללו לשובך": השיר שכתב החטוף קיבל משמעות מצמררת לאחר מותו

כשהיה בן 18 כתב אלון שמריז ז"ל שיר שמילותיו קיבלו משמעות מצמררת לאחר מותו: "כשתעלם יתפללו לשובך, וכשתופיע לראותך איש לא יוכל". יוגב גלוסמן החליט להפיח בשיר חיים לזכרו של אלון | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/24 16:08 ו בשבט התשפד

"כשתעלם יתפללו לשובך": השיר שכתב החטוף קיבל משמעות מצמררת לאחר מותו
אלון שמריז ז"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

אלון שמריז ז"ל, בן ה-26, נחטף בשבת השחורה לעזה. לאחר שבי ארוך וקשה הצליח עם שניים מהחטופים האחרים לברוח משוביו, ונורה בשוגג על ידי כוחות צה"ל. לאחר מותו התגלה כי בגיל 18 כתב אלון שיר מצמרר וכמעט נבואי, שקיבל לאחרונה הלחנה.

"כשתעלם יתפללו לשובך וכשתופיע לראותך איש לא יוכל"

"אם תיזרק פעם לאש, ותתפלל לדלי של מים או תטבע בים גועש ותחכה לשביב של אור, לפעמים הכל קשה אין לאן לחזור", כתב אלון שהיה נער צעיר בלי לדעת שמילות השיר עשויות להתגשם. "כשתעלם יתפללו לשובך וכשתופיע לראותך איש לא יוכל". אחד האנשים שנתקלו במילים המצמררות היה המוזיקאי יוגב גלוסמן, שהחליט כי השיר חייב לצאת לעולם.

"השיר הזה הגיע אליי בגלילה בפייסבוק", מספר גלוסמן ל-N12. "בשבוע הראשון של המלחמה נסעתי עם שי צברי לנגן בשפיים, שהפך לבית של קהילת כפר עזה. פגשתי שם אישה ושמה אילנית סוויסה, היא סיפרה את הסיפור שלה ונכנסה לי ללב. היא שיתפה את השיר בעמוד שלה וככה הוא התגלגל גם אליי. שני המשפטים האלה, 'כשתעלם יתפללו לשובך וכשתופיע לראותך איש לא יוכל', שאפשר לקרוא להם נבואיים, הם אלה שהכי בלטו לי".