מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטורף: הלוחמים מצאו מפה מאולתרת - וגילו את כל הפירים מסביבם

מאז פרוץ המלחמה נתפסו בעזה מעל 65 מיליון קבצים ומסמכים, תכניות מבצעיות ותורת לחימה של ארגון הטרור חמאס - הכירו את יחידת המודיעין שאחראית על כך

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 16:31 טז בטבת התשפד

מטורף: הלוחמים מצאו מפה מאולתרת - וגילו את כל הפירים מסביבם
המפה שנמצאה., צילום: דובר צה"ל

מאז פרצה המלחמה צה"ל פועל במספר חזיתות עם כוח רב. אחת היחידות החשובות שמסייעות למאמץ המלחמתי היא יחידת איסוף מודיעין ושלל טכני באגף המודיעין. יחידה זו מרכזת את איסוף וחקר השלל של ארגון הטרור חמאס מתחילת המלחמה והתמרון הקרקעי. היחידה מורכבת ברובה ממשרתי מילואים, ותפקידה הוא למצות מודיעין מהשלל שנתפס על ידי כלל הכוחות הלוחמים בשטח.

מתחילת הלחימה, אספו לוחמי היחידה אלפי מסמכים ושלל טכני, שהועברו למיצוי המכלול ותורמים מודיעין קריטי המסייע למאמץ המלחמתי. החומרים נחקרים על פי סוגם ובשותפות גופי איסוף ומחקר שונים בקהיליית המודיעין.

המסמכים שנמצאו

אחד המסמכים שנמצאו הוא מפת פירי מנהרות שנתפסה בידי אוגדה 252 בביתו של מ"מ בגדוד בית חאנון של ארגון הטרור חמאס. למפה זו נמצא גם מקרא. בעקבות מציאת המפה, מתאפשר סגירת המעגל על הפירים בשטח, מתוכם הושמדו מספר רב של פירים.

המפה שנמצאה,

המפה שנמצאה, צילום: דובר צה"ל

מקרא המפה,

מקרא המפה, צילום: דובר צה"ל

אוגדה 36 מצאה אף היא מפה של חמאס עם סימון פיר מנהרה. לאחר עיבוד ראשוני ביחידה 9900, בוצעה סגירת מעגל מהירה מול הכוחות בשטח, הפיר זוהה בסמוך לכוחותינו ונוטרל על ידי כוחות ההנדסה.

המפה שנמצאה,

המפה שנמצאה,, צילום: דובר צה"ל

בנוסף, נתפס נייר עם מיקומי מטענים במרחב בבית חנון. לאחר בדיקה, הלוחמים הפועלים במרחב זה נטרלו את המטענים. בנייר נכתב: "המטען ממוקם אצל אנור אלענטז מתחת לעץ הזית 21 מטר צפונה מהדלת ו-10 מטר מזרחה מרחוב אלסכה".

נייר מיקומי המטענים,

נייר מיקומי המטענים, צילום: דובר צה"ל