מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אם החטוף לחיילים שירו: "זה בכלל לא באשמתכם"

בהקלטה מצמררת שנחשפה פנתה אימו של החטוף שנורה לחיילי גדוד 17 והדגישה כי היא לא מאשימה אותם על התקרית וכי היא אוהבת אותם מכל ליבה: "רוצים לחבק אתכם. אף אחד לא שופט אתכם ולא כועס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 17:44 ח בטבת התשפד

אם החטוף לחיילים שירו: "זה בכלל לא באשמתכם"
יותם חיים ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

"שלום לחטיבה 7828 ביסל"ח בגדוד 17, מדברת איריס חיים, אני אימא של יותם". כך נפתחה ההקלטה המצמררת של אימו של החטוף שנהרג- לחיילים שירו בו. הטרגדיה הקשה במהלכה נהרגו שלושת החטופים טלטלה את המדינה, ועוררה סערה, כשחלק טענו כי יש להעניש את החיילים על התקרית.

אם החטוף: "מה שקרה זה בכלל לא באשמתכם, אלא באשמת חמאס"

בהקלטה הבהירה אם החטוף בצורה ברורה כי אינה שותפה לטענה כי החיילים אשמים וכי היא תומכת בהם בכל ליבה: "רציתי להגיד שאני מאוד אוהבת אתכם ואני מחבקת אתכם מרחוק, ואני יודעת שכל מה שקרה זה בכלל לא באשמתכם, אלא באשמת חמאס, יימח שמם וזכרם מעל פני האדמה" הדגישה האם השכולה.

היא המשיכה, "אני מבקשת שתשמרו על עצמכם ותחשבו כל הזמן שאתם עושים את הדבר הכי טוב בעולם שיכול לעזור לנו כעם ישראל. כולנו זקוקים לכם בריאים ושלמים, ואל תהססו לרגע אחד, אם אתם רואים מחבל, אל תחשבו שאתם הרגתם חטוף בכוונה, אתם צריכים להגן על עצמכם כי רק ככה תוכלו לשמור עלינו".

"אנחנו רוצים לחבק אתכם"

"בהזדמנות הראשונה אתם מוזמנים לבוא אלינו", הזמינה בהתרגשות "אנחנו רוצים לראות אתכם בעיניים שלכם, אנחנו רוצים לחבק אתכם, זה קשה להגיד את זה, אבל מה שעשיתם היה כנראה הדבר הכי נכון באותו רגע, אף אחד לא שופט אתכם ולא כועס, לא אני, לא בעלי, לא הבת שלי ולא הבן שלי ז"ל ולא אח של יותם. אנחנו אוהבים אתכם", סיימה האם.

כזכור, בצה"ל טרם החליטו האם להעניש את החיילים שירו, ובתגובה טענו בגדוד כי היו תקריות רבות של אזרחים שניגשים לחיילים כמו שעשו החטופים, וניסו לפגוע בהם באמצעות פצצות ומבנים ממולכדים. "רק יומיים לפני האסון הגיע אליהם קשיש ללא נשק והתפוצץ כמחבל מתאבד" הסביר מפקד בחטיבה.