מוחמד דף מתפקד במצב טוב ובצה"ל טוענים שלא הופתעו

במהלך פעילות צה"ל בעזה נתפסו סרטונים בהם מופיע אחד היעדים העיקריים של ישראל - מוחמד דף. מהסרטונים עולה כי מצבו של דף טוב ממה שהעריכו בישראל וכי הוא מתנייד בכוחות עצמו. דף שרד בעבר שבעה נסיונות חיסול. גורמים ישראליים: צה"ל ידע זאת על בסיס מודיעין גם קודם לכן

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 07:44 ח בטבת התשפד

מוחמד דף מתפקד במצב טוב ובצה"ל טוענים שלא הופתעו
מוחמד דף, בישראל ידעו על מצבו?, צילום: ללא

במהלך פעילות צה"ל בעזה תפסו הכוחות סרטונים חדשים של המפקד הצבאי של חמאס ואחד הייעדים העיקריים של ישראל - מוחמד דף. מהסרטונים עולה כי דף מתפקד היטב, נמצא במצב טוב ומתנייד בכוחות עצמו זאת על אף שבעבר שרד שבעה נסיונות חיסול. ‏

לפי דיווח של העיתונאי בן כספית בסרטונים נראה דף כשהוא צועד על רגליו, אם כי בצליעה קלה. בסרטון אחר הוא במצב ישיבה במקום אחר ואף מצליח להזיז את ידיו. לפי כספית, הסרטונים שנמצאו הפתיעו את גורמי המודיעין בישראל שסברו כי מצבו של דף קשה בהרבה ממצבו בפועל, אך הבוקר (ד') חושפים גורמים ישראליים כי המודיעין הישראלי לא הופתע וכי מצבו שלדף היה ידוע לישראל עוד קודם.

בצה"ל לא היו מופתעים ממצבו של דף

לפי מספר גורמים ישראליים - המידע שהתגלה על המצב הבריאותי והתפקודי של דף דווקא תואם את המידע שהיה לצה"ל ולמערכת הביטחון, כך לפי דיווח של העיתונאי דורון קדוש. הגורמים הוסיפו כי בצה"ל לא היו מופתעים ממצבו של דף וכי תפקודו היה ידוע גם על בסיס מודיעין עבר שהיה ברשות צה"ל.

מנהיג חמאס יחיא סינוואר

מנהיג חמאס יחיא סינוואר. צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

כחלק מהמאמצים של ישראל לשים את ידה על דף, פוזרו בשבוע שעבר כרוזים ברחבי הרצועה בהם מבטיח צה"ל 100 אלף דולר למי שיביא מידע על מיקומו של דף. כמו כן הוצבעו 400 אלף דולר למידע על סינוואר ו-300 אלף דולר על מידע על אחיו של סינוואר, מוחמד.