ירדן רומן גת חזרה מהשבי ומשחזרת: "כאישה, הפחד להיאנס קיים כל הזמן"

זמן קצר לאחר ששוחררה מהשבי בעזה, ובזמן שגיסתה עדיין מוחזקת שם, ירדן רומן גת מספרת בראיון לתקשורת האמריקאית על תנאי השבי והפחד האיום ממעשיהם של השובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 09:46 ו בטבת התשפד

ירדן רומן גת חזרה מהשבי ומשחזרת: "כאישה, הפחד להיאנס קיים כל הזמן"
ירדן רומן גת, צילום: דוברות

"הפחד להיאנס או ממעשים אחרים שהם יכולים לעשות לך לא נעלם מהמחשבה שלך"

שלושה שבועות עברו מאז שוחררה ירדן רומן-גת משבי חמאס, והשבוע היא העניקה ראיון לתוכנית "60 דקות" המשודרת בערוץ "CBS News", שם סיפרה על תנאי השבי הקשים. "כאישה, הפחד להיאנס או ממעשים אחרים שהם יכולים לעשות לך לא נעלם מהמחשבה שלך. כל עוד את שם את חסרת ישע, אין לך כל הגנה. את לא יכולה להתנגד לדבר, כי זה יכול לעלות בחייך. הפחד הזה, הוא לא היה קיצוני כל הזמן, אבל הוא לעולם לא נעלם".

רומן-גת בת ה-36 היא בת זוגו של אלון ואמא לגפן בת השלוש. היא נחטפה יחד עם בעלה, בתה וגיסתה בבוקר השבת השחורה מקיבוץ בארי, לאחר שחמותה נרצחה. בשלב מסוים, רגע לפני שהגיעו לגבול, רכב המחבלים נעצר לאחר שטנק צה"לי התקרב אליהם, ובני הזוג ניצלו את ההפוגה הרגעית ונמלטו. השניים התפצלו, אלון אחז בגפן והצליח להסתתר, בזמן שירדן נלקחה בשבי.

האיחוד עם בני המשפחה, ירדן רומן גת חזרה הביתה

האיחוד עם בני המשפחה, ירדן רומן גת חזרה הביתה צילום: דובר צה"ל

"הבגדים שלי התחילו לרדת ממני, זה היה אחד הרגעים הכי מפחידים שהיו לי"

על הרגעים בהם נלקחה לעזה, היא מספרת: "הם תפסו אותי בידיים וגררו אותי על הרצפה הייתי עדיין בפיג'מה שלי, והבגדים שלי התחילו לרדת ממני, זה היה אחד הרגעים הכי מפחידים שהיו לי כי חשבתי שאם הם לא חשבו על זה עד עכשיו, אולי עכשיו הם כן, כי אני חצי עירומה".

"החוטפים שלי התרברבו בי כאילו הייתי גביע, הראו את הפנים שלי כחפץ, לא הייתי בת אדם. בסוף הגענו לבית והיו איתי שומרים במשך 24 שעות ביממה - מהרגע שהגעתי לעזה עד שעזבתי". במהלך שהותה בשבי, היא הצליחה להקשיב לרדי, שם שמעה את בן דודו של אלון מתראיין. כיון שלא הזכיר את אלון וגפן, היא הצליחה להסיק ששניהם ניצלו. גיסתה, כרמל גת, עדיין מוחזקת בשבי.