פיגוע דקירה בבנימין: חייל מילואים נפצע בינוני, המחבל נמלט ונתפס

פיגוע דקירה בתחנת דלק בבנימין, חייל מילואים מהיישוב עטרת נפצע בגבו ופונה לבית החולים כשהוא במצב בינוני ובהכרה מלאה. הדוקר נורה על ידי הפצוע, נמלט, ונתפס לאחר זמן קצר בכפר רנתיס

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 16:51 ה בטבת התשפד | עודכן בתאריך 17/12/23 18:38

פיגוע דקירה בבנימין: חייל מילואים נפצע בינוני, המחבל נמלט ונתפס
תיעוד מהזירה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פיגוע דקירה הערב בתחנת דלק סמוך למחסום רנתיס שבבנימין. המחבל דקר חייל מילואים כבן 49 בגבו ונמלט תוך כדי שהחייל יורה עליו. הפצוע פונה במצב בינוני ובהכרה מלאה לבית החולים שיבא בתל השומר. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחרי המחבל ותפסו אותו לאחר זמן קצר בכפר רנתיס.

הקצין שנפגע: תושב היישוב עטרת ואב לשבעה ילדים

קצין המילואים הוא מני קלכהיים תושב היישוב עטרת בבנימין ואבא ל-7 ילדים. על אף פציעתו הקצין חתר למגע ורדף אחרי המחבל כשהסכין נעוצה בגבו וירה בו. מני שיחזר את האירוע: "היום, בדרכי הביתה בעטרת שבבנימין חזרה מפעילות של יחידת המילואים שלי, עצרתי בחנות נוחות בתחנת הדלק ברנתיס. כשהייתי בקופה הרגשתי מכה חזקה מאחור וראיתי מישהו בורח מהחנות".

"התחלתי לרדוף אחריו ויריתי לעברו. ככל הנראה פצעתי אותו", סיפר קלכהיים. "ברוך השם שאני עמדתי שם, קצין במדי צה"ל עם נשק ארוך שיכול להגיב, אבל ייתכן שתושב או תושבת אחרים היו יוצאים אחרת". היום בערב נודע כי קלכהיים שוחרר לביתו מבית החולים.

מפקד הגדוד שתפס את המחבל מספר: "תוך חצי שעה מרגע האירוע תפסנו את המחבל"

מפקד גדוד 8211, סגן אלוף יקי קליין מספר על סגירת המעגל המהירה של כוחותיו יחד עם מודיעין מדויק בזמן אמת שהביאה לתפיסתו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה סמוך לרנתיס מוקדם יותר היום: "הערב בוצע פיגוע דקירה בתחנת דלק רנתיס, מיד לאחר הפיגוע גדוד 8211 נכנסנו פנימה לכפר רנתיס ותוך חצי שעה מרגע האירוע תפסנו את המחבל ועצרנו אותו. גדוד 8211 ימשיך לתקוף ולהגן בגזרתו."