ממסע הכומתה לקרב האחרון בש'געייה: המפקדים שהסתערו לחלץ את הכוח

רב סרן משה בר און ז"ל ורב סרן רועי מלדסי ז"ל, מפקדי פלוגה בגולני, סיימו את תהליך ההכשרה עם לוחמיהם והשתלבו מיד בלב הלחימה בעזה. בבוקר היום האחרון חשפו תשתיות חמאס, ולאחר מכן נלחמו בקרב בשג'עייה- שם נפלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 15:45 ה בטבת התשפד

ממסע הכומתה לקרב האחרון בש'געייה: המפקדים שהסתערו לחלץ את הכוח
מתוך מסע הכומתה של רועי מלדסי, צילום: דובר צה"ל

במהלך הקרב בשג'עייה בשבוע שעבר נפלו רב-סרן משה בר-און ז"ל, מפקד פלוגה בגדוד 51 ורב-סרן רועי מלדסי ז"ל, מפקד פלוגה בגדוד 13, יחד עם שבעה לוחמים נוספים. בר און ומלדסי סיימו את תהליך ההכשרה בבסיס האימונים של חטיבת גולני יחד עם לוחמיהם, והצטרפו לגדודים על מנת להשתתף בלחימה ברצועת עזה.

היום האחרון של משה בר און ורועי מלדסי

בבוקר נפילתו איתר רב-סרן משה בר-און ז"ל, יחד עם לוחמיו אמצעי לחימה רבים, מפות, מתחם לחימה ששימש את מחבלי החמאס ופיר מנהרה בבית מגורים של פעיל חמאס. אמצעי הלחימה הוחרמו ופיר המנהרה נוטרל. בנוסף, באותו הבוקר איתרו רב-סרן רועי מלדסי ז"ל ולוחמיו אמל"ח וחומרי למידה ומודיעין של חמאס בגינה נסתרת בבית המגורים.

באותו הערב, כאשר שמעו על ההיתקלות במבנה בשכונת שג׳אעיה, רב-סרן רועי מלדסי ז"ל קפץ לנקודה יחד עם מפקד גדוד 13 ולוחמיו מהפלוגה על מנת לסייע בחילוץ הכוח שהותקל. מפקדי הפלוגות נלחמו בעוז ובאומץ, הובילו את חייליהם כשהם עומדים בראש.

תמונות מתוך מסע הכומתה שהתבצע שבוע לפני הכניסה לעזה

מסע הכומתה של רב-סרן משה בר-און

מסע הכומתה של רב-סרן משה בר-און צילום: דובר צה"ל

מסע הכומתה של רב-סרן רועי מלדסי

מסע הכומתה של רב-סרן רועי מלדסי צילום: דובר צה"ל

שבעת הלוחמים הנוספים שנפלו בקרב

בהיתקלות זו נפלו גם מפקד חפ"ק מח"ט גולני, אל"ם יצחק בן-בשט ז"ל, מפקד פלוגה ב-669, רס"ן בן שלי ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד 51, סרן ליאל חיו ז"ל, לוחם ב-669, רס"ל רום הכט ז"ל, סמל ערן אלוני וסמל אחיה דסקל, לוחמים בגדוד 51.