ראש ישיבת ההסדר בשדרות מגיב על החלטת צה"ל להקדים את גיוס בני הישיבות

אחרי שבצה"ל אישרו כי יקדימו גיוסים של בני ישיבות ההסדר, ראש ישיבת ההסדר בשדרות מתייחס: "מצד אחד אנחנו יודעים כמה צה"ל צריך חיילים ומצד שני אנחנו יודעים כמה עם ישראל צריך תורה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 06/12/23 16:43 כג בכסלו התשפד

ראש ישיבת ההסדר בשדרות מגיב על החלטת צה"ל להקדים את גיוס בני הישיבות
בני ישיבות ההסדר, אילוסטרציה, צילום: ישיבת הכותל

מהשפעות המלחמה: השבוע נודע כי בעקבות המצב הביטחוני, בצה"ל החליטו להקדים את גיוסם של בני ישיבות ההסדר. לפי צה"ל, למחזור הגיוס הקרוב, דצמבר, יצטרפו ביינישים שהיו אמורים להתגייס במרץ. בהתאמה, יוקדם למרץ מחזור גיוס אוגוסט 2024.

ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד פנדל אמר בשיחה היום (ד') עם "חדשות כיפה" כי מדובר במציאות מורכבת: "מצד אחד אנחנו יודעים כמה צה"ל צריך חיילים ומצד שני אנחנו יודעים כמה עם ישראל צריך תורה. בסוף זה החלטה מאוד אינדיבידואלית של כל בחור. לנו חשוב מאוד שהבחורים יתגייסו כבני תורה חזקים".

"צה"ל יכבד את הבחורים שיחליטו לכאן או לכאן"

כזכור, ישיבת שדרות עברה בשמחת תורה שעות קשות עם מחבלים שהסתובבו בעיר בעת שרבים היו נצורים בבית המדרש. שאלנו את הרב מה קורה כרגע מבחינה טכנית. "כרגע אני מבין שזה בקשה של צה"ל. אני בטוח שבמקרה של שדרות שהבחורים חוו חוויה קשה בשמחת תורה שאם אנחנו כישיבה אומרים שמה שצריך על מנת לחזק זה כמה שיותר תורה ואז יכנסו לשירות צבאי משמעותי הם יבינו וכך זה יהיה גם בישיבות אחרות, צה"ל יכבד את הבחורים שיחליטו לכאן או לכאן".

"חשוב שהחברה יהיו חזקים מאוד בתורה לפני שיתגייסו"

הרב הצהיר שהבקשה לא תקפה על הישיבה שלו: "אנחנו לא מתכוננים להקדים את הגיוס, בכל מקרה מתגייסים אצלנו במרץ ב'. ההחלטה אם להיות חיילים בני תורה או להתגייס מיד היא החלטה מורכבת ואישית ואנחנו נוטים שחשוב שהחברה יהיו חזקים מאוד בתורה לפני שיתגייס".

בדובר צה"ל מוסרים כי "בהתאם למאפייני מסלולי השירות והאוכלוסיות השונות מתקבלת ההחלטה באשר למי שיוקדם גיוסם. כבר למחזור דצמבר יצטרפו מי שגיוסם יוקדם בימים הקרובים בתיאום עם איגוד ישיבות ההסדר. המהלך יימשך במחזור מרץ 24 אליו יוקדמו חלק ממתגייסי המחזור העוקב". בצה"ל מוסיפים כי "צה"ל מקיים את הגיוסים בהתאם לצרכים המבצעיים ולייחודיות המסלולים השונים. בתוך כך נבחנות גם השפעות של המשך מאמץ הלחימה וכן תהליכי בניין כוח".