מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

במערכת הביטחון מעריכים: זה הזמן הדרוש עד לעסקת החטופים הבאה

על רקע הלחץ הכבד להחזרת החטופים, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי ייקח לפחות עוד חודש של לחץ צבאי עד שיצליחו להחזיר את חמאס לשולחן המשא ומתן | נתניהו: "עובדה מוכחת שהתמרון הקרקעי הוא שהוביל לשחרור החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 10:06 כג בכסלו התשפד

במערכת הביטחון מעריכים: זה הזמן הדרוש עד לעסקת החטופים הבאה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

אחרי עסקת החטופים הקודמת ובצל חידוש הלחימה, במערכת הביטחון מעריכים היום (ד') כי ייקח לפחות עוד חודש של תמרון קרקעי בעזה עד שהדיון על השבת החטופים יהיה רלוונטי שוב. לפי הגורמים זהו פרק הזמן שנדרש כדי לייצר את הלחץ הצבאי שיביא את חמאס בחזרה לשולחן המשא ומתן, ושיסכים לשחרר חטופים בתנאים טובים יותר מבחינת ישראל, כך על פי דיווח של דורון קדוש.

נתניהו: "עובדה מוכחת שהתמרון הקרקעי הוא שהוביל לשחרור החטופים"

הדבר בא על רקע הלחץ הכבד של משפחות החטופים ושל החטופות ששוחררו על מדינת ישראל להחזיר את החטופים בקרוב, כאשר אמש נערכה פגישה טעונה בין קבינט המלחמה לחטופים ששוחררו. בפגישה נתניהו הצהיר כי "יש עובדה מוכחת שהתמרון הקרקעי העוצמתי הוא זה שהוביל לשחרור החטופים שהצלחנו להחזיר, והתמרון הוא המפתח להחזיר את השאר".

נזכיר כי קיבוץ נחל עוז עדכן הבוקר שמצבה של החטופה שחזרה מהשבי, חנה קציר, הדרדר וכעת היא מאושפזת במצב קשה בבית החולים. ממשפחתה נמסר כי "הרעב והחוסר במענה רפואי גרמו לה לבעיות בלב".