ראש האגף לרישוי כלי ירייה התפטר - בן גביר עקץ

ישראל אבישר, שבשבוע שעבר הודה בדיון בוועדה לביקורת המדינה כי אנשים ללא הסמכה מונו לתת רשיונות נשק לאזרחים ונדרש לצאת, התפטר מתפקידו | בן גביר: "נלחץ ממתקפות השמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 12:29 כא בכסלו התשפד

ראש האגף לרישוי כלי ירייה התפטר - בן גביר עקץ
ישראל אבישר, צילום: צילום מסך ערוץ כנסת

אחרי שבשבוע שעבר הודה בדיון בוועדה לביקורת המדינה כי אנשים ללא הסמכה מונו לתת רשיונות נשק לאזרחים, ראש אגף כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי, ישראל אבישר, הודיע היום (ב') על התפטרותו. נציין כי אבישר הודיע לפתע כי השר דרש ממנו לסיים את הופעתו בדיון, ויחד איתו יצאו נציגי משטרת ישראל. בנוסף, בשבוע שעבר המנכ"ל הזמני של המשרד, אלעזר בן הרא"ש, הודיע גם כן שיעזוב את תפקידו.

ההתפטרות מגיעה על רקע חלוקת הנשקים ואישורי נשיאת הנשק האישי שהוגברו מאוד מאז פריצת המלחמה, הגברה שהשר בן גביר גאה בה ומתהדר בה. נזכיר כי אמש שוחח השר עם אביו של יובל קסטלמן, ולאחר מכן כתב: "גבורתו של יובל מוכיחה כי נשק אזרחי ברחובות, בידי מי שרשאי להחזיקו, הוא קריטי ומציל חיים. אין ספק שמותו הטרגי חייב להיחקר עד תום, במקצועיות וברגישות".

רשיון נשק

רשיון נשק | צילום: shutterstock

"מי שלא ממשיך לבצע את המדיניות בהתאם להוראות השר אכן לא יכול להמשיך"

מלשכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר בתגובה: "מדיניות השר לחלוקת נשקים לאזרחי ישראל העומדים בקריטריונים - ברורה והמשכית. מי שלא ממשיך לבצע את המדיניות בהתאם להוראות השר ולמפת האיומים, ונלחץ בשל מתקפות השמאל בוועדות כאלו ואחרות, אכן לא יכול להמשיך כראש אגף כלי ירייה, שעה שישראל במלחמה וכי יש לחמש כמה שיותר אזרחים אשר עומדים בקריטריונים".