מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החטופה מסרטון החמאס מדברת לראשונה: "הבנות שלנו ראו דברים שילדים לא צריכים לראות"

דניאל אלוני, החטופה שהופיעה בסרטון הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס מספרת לראשונה על תנאי החזקתה בשבי: "אתה מרגיש שאתה רוצה לצבוט את עצמך ולהתעורר מהסרט הזה. אני מדברת ואני רועדת"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 02/12/23 21:59 יט בכסלו התשפד

החטופה מסרטון החמאס מדברת לראשונה: "הבנות שלנו ראו דברים שילדים לא צריכים לראות"
דניאל אלוני מדברת לראשונה, צילום: מטה משפחות החטופים

דניאל אלוני, ששוחררה בפעימה הראשונה של עסקת החטופים לפני כשבוע מספרת היום (שבת) לראשונה על תנאי החזקתה בשבי חמאס ועל החוויה הטראומתית שעברו ילדיה. "בשביעי אוקטובר נחטפנו בברוטליות מהבית שלנו. הבנות שלנו, ראו דברים שילדים בגיל הזה, או בכל גיל, לא צריכים לראות" אמרה.

"כל יום נוסף שעובר הוא נצח שלא נגמר"

אלוני הוסיפה לתאר את הזוועות שעברה בימי השבי: "זה היה סרט אימה. אתה מרגיש שאתה רוצה לצבוט את עצמך ולהתעורר מהסרט הזה. אני מדברת ואני רועדת, זה היה מבעית. אין סדרים, אין כלום. ישנים, אוכלים. כל יום נוסף שעובר הוא נצח שלא נגמר. אנשים יכולים למות כי החליטו פשוט לרצוח אותם".

"זה תנאים כמעט של רעב, אפשר להגיד"

לצד התיעוד המטלטל של דניאל אלוני, בתיעוד נוסף, מעידה חטופה נוספת, דיצה היימן, על תנאים הקרובים לרעב: "‫האוכל לא היה רב מלכתחילה, ‫אבל ככל שעבר הזמן האוכל הלך ופחת. ‫זה תנאים כמעט של רעב, אפשר להגיד". היימן הוסיפה: "ככל שהזמן עובר, ‫הנזק הולך וגדל, ‫והיכולות של הגוף לשרוד את זה ‫הולכות בקטנות. ‫זו סכנת חיים, ‫זו סכנה נפשית".