מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמאס טען שמשפחת ביבס נהרגה, צה"ל בודק את מהימנות המידע

אחרי ההפגנה לשחרורם של בני משפחת ביבס שנחטפו לעזה, חמאס הודיע על מותם של שירלי ביבס ושני ילדיה כפיר ואריאל בשבי. נציגי צה"ל שוחחו עם המשפחה והודיעו כי נבדקת מהימנות הדיווח

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/23 16:48 טז בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 29/11/23 17:13

חמאס טען שמשפחת ביבס נהרגה, צה"ל בודק את מהימנות המידע
משפחת ביבס, צילום: מטה החטופים

לאחר הודעת החמאס מוקדם יותר היום (ד') על מותם בשבי של שירלי ביבס ושני ילדיה כפיר בן הארבע ואריאל בן עשרה חודשים, נציגי צה"ל שוחחו עם בני משפחת ביבס, הודיעו להם על הפרסום ומלווים אותם בשעה זו. בצה"ל בוחנים את מהימנות המידע. מצה"ל נמסר: "האחריות לביטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס. חמאס מסכן את החטופות והחטופים ובהם תשעה ילדים. חמאס נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל".

משפחת ביבס: "ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם"

משפחת ביבס הגיבה לטענות החמאס ואישרה כי המשפחה עודכנה על דבר הפרסום. "ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על ידי גורמים צבאיים" כתבו. עוד הוסיפו: "אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם אך מבקשים לשמור על פרטיותנו בשעה מורכבת זו".

מאות הפגינו בכיכר החטופים בדרישה לשחרור בני משפחת ביבס

תמונותיהם של כפיר ואריאל ביבס נעשו במהלך המלחמה לאחד מסמליו הבולטים של המאבק לשחרור החטופים, ורק אתמול נערכה הפגנה בהשתתפות מאות אנשים בכיכר החטופים בתל אביב בקריאה לשחרורם של בני המשפחה. נציין בארגון הגיא'הד האסלאמי והחמאס עושים שימוש בהודעות על מותם של חטופים כדי להפעיל טרור פסיכולוגי. כך לאחר שהודיעו בג'יאהד על מותה של חנה קציר, היא שוחררה בחיים.

דובר צה"ל בערבית: ילדי משפחת ביבס לא מוחזקים בידי חמאס

כזכור, דובר צה"ל בערבית חשף השבוע כי בני משפחת ביבס אינם מוחזקים בידיי חמאס. אדרעי אמר בריאיון לסקיי ניוז בערבית: "משפחת ביבס, משפחה ישראלית מקיבוץ ניר עוז, שני תינוקות ג'ינג'ים, נחטפו בידי פעיל בארגון חמאס. שני הילדים מוחזקים באזור ח'אן יונס בידי אחד הפלגים הפלשתיניים. חלק מהארגונים שמחזיקים בחטופים ישראלים פוגעים בהתנהלות שלהם במשא ומתן שמנהל החמאס".